Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 det går ikke så bra mellom meg og sambo, og vurderer sterkt å flytte ut. men er litt usikker på dette med penger +++ åssen er fungerer det? har bare fast jobb hver 3 helg, er ikke så mye å skryte av.
kanutteogkruttet Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Inne på aleneforeldreforumet her inne er det et innlegg om hva du har krav på
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 I tilsammen tre år har du krav på overgangsstønad - ca 10.000kr mnd, reduseres etter annen inntekt. Pluss at du får tilskudd på barnetilsyn om barnet er i barnehage/hos dagmamma som utgjør 60% av utgiftene (men da får du jo ikke kontantstøtte dersom barnet er i den alderen), bostøtte om inntekt + overgangsstønad fortsatt er "for lite" samlet, underholdsbidrag fra far, utvidet (dobbel) barnetrygd... Det er over hodet ikke farlig å bli alene med barn i dette landet. Selv har jeg nå mistet disse rettighetene pga at livet heldigvis er gått videre og ting har ordnet seg, men ser det blir lenge til jeg tjener så mye at jeg har like god økonomi som da jeg var alenemor de første par årene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå