Gå til innhold

Huff......Lillegutt har fått feber!Men hvorfor? Han er 7 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått 2 tenner for en liten stund siden. Kjenner ingen nye på vei. Slapp og blank i øynene, men ellers gode gammle gutten. Men synes at han puster litt tungt, pustefrekvensen var på 37 pr min. Feberen var på 38.5 for 3 timer siden. Skal måle på nytt nå. Har jeg grunn til å beskymre meg? Uff, første gang at han har feber så ble litt småbeskymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du usikker ringer du jo bare legevakta!!!

Skrevet

Du trenger nok ikke å bekymre deg. Det er ikke uvanlig at barn i den alderen får litt feber, og spesielt da i forbindelse med at dem får tenner.

Husk at barn tåler høy feber, og det er ikke uvanlig at dem får rundt 40.

Jeg anbefaler deg at du ringer legevakten hvis du er usikker.

Lykke til:)

Skrevet

Takk. Skal selvfølgelig ringe legevakta etter hvert om jeg fortsatt er usikker, men skal se ann litt. Pappan er nede og måler temperaturen nå. Han gråt i sted, er lett vekkbar, så det er nok ikke noe alvorlig.

Skrevet

Her er det mange som er syke omdagen med feber, så her er små og store syke. På jobb så går folk og hangler og er sykemld pga feber og oppkast.

Så det kan nok hende din lille bare har det som andre rundt har.

Skrevet

Gutten min hadde nettopp den fjerde barnesykdommen, eller 3-dagersfeber. Da har de feber uten andre symptom i ca 3 dager, og etter det kommer det et utslett som ikke plager.

Var veldig stressa da han fikk høy feber, men fant en eller annen side på nettet som beskrev barnesykdommer, og fant da ut at dette stemte for ham.

Ikke bli stressa så lenge han er i form bortsett fra feberen, se det an noen dager, og kommer utslettet (som IKKE klør eller plager på andre måter) så er det nok denne sykdommen:)

Skrevet

Hm...ja, det kan hende. Ikke artig når de blir syke. Kjenner at jeg blir redd for han med en gang. Tåler ikke mye nei;) Ikke hatt noe oppkast ennå, håper virkelig ikke at han skal plages med det.

Skrevet

mine hadde mye feber når de var små.trengte ikke å være noe,eller så var det tenner.da pleier jeg og stappe i en paracet og legge seg.det som har hjelpa her.var kjemperedd første gangene jeg også.liker ikke se dem sånn.

Skrevet

Hvor høy feber hadde din da Hella..........Er det noen behandling på fjerde barnesykdom da? Kontaktet du lege? Hvor lenge varte utslettet da? Takk for svar dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...