LinnisR83 Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Sitter her og prøver å tenke igjennom hva jeg skal ha med meg på sykehuset. Skal være der en stund, så jeg lurte på om noen har et tips eller tre?
2 søte små gutter Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Bukser med strikk i livet eller mammabuksene dine - vi er mange som optimistisk har tatt med oss de vanlige buksene våre i den tro at vi skulle komme inn i dem med det samme....
Adele Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 vannflaske! de glassene på sykehuset er ofte kjempe små, så slipper du å fly ut av senga for å hente hele tiden.. JA også intimservietter!! Lykke til! )
chrissi Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Ta med deg dine egne bind!! De du får på sykehuset er så store og klumpete,og rett og slett skikkelig ubehagelig å gå med! Det syns ivertfall jeg når jeg fødte sist.
emma1410 Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Være der en stund.,. Pc, fotoapperat, video kamera, skriveblokk, penn, mobil, babybok, og tøy til babyen og deg selv.. Lykke til!
miobell Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Legger inn min liste over hva som skal i min bag. Kanskje noen tips til deg også der : Til meg : * ammeinnlegg * en amme BH * 4 gode hipster truser * to sokkepar * to amme topper * En thigts og en vid bukse * En cardigan og en genser * Sandaler / tøfler * Mobil og mobillader * Digital camera (ny oppladet batteri) * Store nattbind (om blør mye etter fødsel) * Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, sminkefjerner, shampo,balsam, fuktighetskrem, dusjkrem, salve til evt. såre brystvorter) * Penger *sminkesaker * en god bok (om jeg får tid og lyst lese) Til under fødselen : * helsekortet og andre viktige papir * Druesukker tabletter for å få opp energien * Energi drikk og evt energibar * God leppepomade (hørt man fort tørker ut på leppene under fødsel) * T shorte skift til kjæresten (greit å ha om svetter ut en under fødsel e.l.) * Matpakke til kjæresten * Filmkamera ( ikke UNDER fødsel men etterpå fra hennes første timer). * har ipoden med også.. Babyens bag : (stellebagen faktisk) * tre bodyer * to strømpebukser * to små tynne luer * to bukser * hentesettet * Bamsen fra 'mormor' (bor et stykke unna, men er tradisjon mormor bamsen sitter i senga til babyen på sykehuset) *Et fleece pledd * Kanskje bleier? (eller det får jeg kanskje der?)
Lilje74 Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Jeg kom til å tenke på at hvis man har barn fra før kan det være lurt å ha med noe hyggelig de kan se på når de kommer på besøk... F.eks. tegnesaker... Leste en artikkel for lenge siden om at man burde gi barnet man allerede har all mulig oppmerksomhet når de kommer slik at de ikke blir sjalu... og ev. finne på noe for å aktivisere dem?
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Vi har blitt tipset av flere om å ha med gave fra babyen til støresøster(2,5år), så vi har kjøpt en gave til henne, som hun fåær når hun skal hilse på lillesøster.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Men er det muleg å kome inn i dei vanelege buksene rett etter fødsel? Mine dongribukser passar fortsatt. Er litt trangt i livet, då hovudet (trur eg det er) tar ein del plass. Kjem eg til å bli så mykje større desse siste vekene? (8veker igjen) (dette er eit teoretisk spørsmål, har ikkje planer om å gå i dongri på sjukehuset, det hadde eg ikkje orka for alt i verda!)
Lilje74 Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Det var en god idé. Det tror jeg vi skal gjøre vi også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå