Gå til innhold

Store damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som føler at man blir sett ned på?

Er flau de få gangene jeg kjøper godteri el junkfood..

Føler at folk ser stygt på meg, hvis jeg lar datteren min spise på f.eks burgerking... (max 5-6 ganger i året)

Blir jeg sett sånn på, som jeg mener selv når jeg tar en sykkeltur, el en spinningtime på sats?

Er det bare en følelse jeg har, eller er det virkelig sånn?

Hilsen fra fru 90kg klassen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et ærlig spørsmål fortjener et ærlig svar; ja, jeg er en av de som tenker mitt... Tenker "burde ikke hun spist noe som var litt sunnere?" og "håper ikke hun lar barna bli like stor som henne selv"

Tror ikke jeg tenker noe når jeg trener på sats, kan ihvertfall aldri huske at jeg har reagert på større mennesker der! Det er jo noe positivt,å trene mener jeg, imotsettning til å spise dritt mat når man allerede er overvektig!

Og jeg som har sagt her inne at jeg ikke har noen fordommer.... :/

Skrevet

Jo, Serin@- du har fordommer. Noe annet er bare dumt å påstå!!

Skrevet

Det er virkelig sånn desverre. jeg er selv en stor jente, og jeg tenker jo sånn selv når jeg ser store mennesker. men når det er sagt så hvorfor skal ikke vi få lov å kose oss innemellom? Jeg selv vet jo hvor ofte det er tullemat på menyen det vet ikke andre.

det er ikke det ene måltidet innemellom som er det avgjørende men det som er daglig kost som er det uttellende.

Skrevet

du blir nok sett ned på desverre, sånn er det bare! Spiser man usundt når man er feit reagerer mange på det. Er stor selv og har fått masse ekle kommemtarer for det. Det er rart, det der, at er du feit kan hvem som helst slenge med leppa. Hva med normal folkeskikk?!? Det værste jeg ser på folk er botox lepper og smale øyenbryn. Syns det er helt foferdelig å se på. Men jeg har ALDRI sagt noe til de, eller tenkt at "det der burde de ikke gjøre". Alle er vi forskjellige, å takk gud for mangfoldet vi har i verden!

Skrevet

Slenger med leppa til anoreksia-vrak som spiser salat jeg... og ja, jeg tenker mitt. Spis di jævla kjerring, spis...

Skrevet

Jeg var nesten medlem av 90 klubben. Var lenge medlem av 80 klubben. Men kan nå skryte på meg en innmelding i 70 klubben. Spiser helt normalt og trimmer lite.

Skrevet

Kan godt være vi blir sett ned på. Men vet du hva? Dette er mitt liv, og ingen kan få meg til å føle meg som søppel uten mitt samtykke - og det tenker jeg ikke gi. Jeg vet hvorfor jeg er tykk, og jeg vet også at mine barn ikke skal få bli tykke. Uansett hva andre mener, kan jeg ikke låse oss inne fordi jeg er tykk, og jeg nekter å gå rundt å skjemmes over megselv fordi andre er fordommsfulle!

Når jeg leser innleggene om fordommer og overvekt her inne, blir jeg fryktelig lei meg. Holdningene mange legger for dagen her inne er hårreisende, og noen tenker tydeligvis ikke på at overvektige er mennesker - og i RL er det også endel som tror at overvektige ikke har hørselen med seg heller.

Det er sosialt og politisk ukorrekt å ha fordommer mot mennesker med annen hudfarge, religion og/eller kultur enn ein selv. Men det er tilsynelatende helt OK å se ned på, eller ha fordommer mot, overvektige mennesker?

Skrevet

Dette trenger da ikke bli en mobbe sak. desverre mange tynne mennesker også tykke ser rart på andre som spiser tullemat. sånn er det bare. jeg var lenge medlem av 135 kg klassen og ja jeg ble sett på.

nå er jeg nede i 80 kg klassen og er fremdeles stor og blir fremdeles sett på.

jeg tenker mitt når jeg ser store mennesker på Mcdonnal osv , men jeg vet jo ikke hvordan kosthold de har uten om. jeg vet ikke hvorfor de er blitt så store. jeg er veldig ening i hva anonym 23.28 skriver.

Jeg bryr meg heller ikke om hva andre tenker når de ser meg spis ute, jeg skal da leve jeg og.

Skrevet

Jeg er nok også en av de som legger merke til overvektige mennesker som spiser på fast food-kjedene, men det blir med det også. Hva vet vel jeg om årsaken til at de er overvektige og hamburger er unektelig kjempegodt!

Det jeg derimot reagerer ganske mye på, er når overvektige foreldre tar med sine barn på disse stedene. Særlig om barna i tillegg er godt lubbne. En ting er at man selv har problemer med vekten, og ofte også kostholdet. En helt annen ting er å overføre dårlige vaner til sine barn!

... men nå reagerer jeg ikke akkurat positivt på noen som drar med hele familien på burgersjappa for å spise middag heller jeg da. Tynne eller tykke. Har heller ikke sansen for McDonalds-bursdager...

Skrevet

Jeg reagerer litt ja, men åprøver å ikke gjøre det. Prøver å tenke at jeg vet ikke grunnen til overvekten osv og at jeg ikke skal dømme, men likevel farer det fort igjennom hode på meg "er nå det der så smart?" når jeg ser en veldig overvektig person stappe nedpå usunn mat. Og blir sint på meg selv for å tenke slik etterpå. Når det gjelder personer jeg skjenner derimot hvpor foreldre er overvektige pga dårlig kosthold og lite trening og de overføre sitt usunne kosthold og forakt for trim til barna sine så blir jeg provosert og sint. En ting er hva de selv utsetter seg for, men å "feite opp" barna sine synes jeg ikke noe om. Har hatt noen elever som er overvektige og konsekvent har med seg skiver med nugatti på, drikker brus hver dag, skulker gymtimene osv og foreldrene er minst like ille og ser handlevognen er full av chips, sjokolade, brus, burgere osv når jeg ser dem på butikken. Jeg vet ikke om jeg ser ned på slike personer, men jeg blir provsert av dem i hvertfall, synes det er hensynsløst ovenfor barna deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...