Gå til innhold

hvordan er blikkontakten til deres ca 5 uker gamle babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns fortsatt mini snur seg mye bort fra mamma når jeg forsøker å få kontakt med henne. taket er vel så morsomt som mamma foreløpig. men når jeg får blikkontakt med henne kan hun være fasinert av meg ganske lenge nå, men snur seg bort å kikker i taket eller på veggen og så kommer smilet. har ennå ikke fått smilet hvor hun kikker rett på meg å smiler for hun ser mamman sin. men har begynt å smile når jeg kiler henne rundt munnen, men sjelden med blikkontakt samtidig.

hvordan er blikkontakten til deres barn? og når kan jeg forvente ¨få det skikkelige sosiale smilet? en mamma som venter spent her. artig å følge med utviklingen på de her små. var å besøkte ei venninne som akkurat hadde født så så jeg hvor mye mini har vokst og utvilket seg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa er fem uker i dag (jaggu, tiden flyr!), og har såvidt begynt å smile til folk. Hun holder ikke blikkontakt veldig lenge enda, men hun er veeeldig fascinert av alt som lyser. Kan ligge og se på stålampa i timevis, helt hypnotisert. Og hun studerer ansikter, uten nødvendigvis å holde øyekontakt.

Smilt har hun gjort fra fødselen, men det er bare de siste to ukene hun innimellom har smilt mens hun holder øyekontakt. Først til meg og pappa'n, deretter til oldemora si, og i går rågliste hun til min mamma når hun sang for henne :) Så det begynner å komme, selv om det gjerne går en dag eller to mellom hver gang hun smiler til oss enda.

Skrevet

Tuppa mi på snart syv uker smiler sjeldent, og har nettopp begynt å holde blikkene våre og "snakke" til oss.. Så er utrolig forskjellig. Storebroren så oss rett i øynene fra dag 1 og smilte som en helt da han var fire uker..

Og gleder meg til hun smiler mer, for da er hun jo rett og slett bare NYYYYDELIG!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...