Gå til innhold

litt ekkelt spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

litt ekkelt spørsmål men, er det noen andre som er redd for å presse for hardt når en er på do? asso, når en skal bæsje.. jeg er livredd for at jeg skal klare å presse ut bebien istedenfor bæsjen liksom:S

jeg er 29 uker på vei..

sorry ekkle detaljer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt ekkelt svar:)

Jeg hadde det motsatt når jeg fødte for et år siden. Jeg var redd for å presse under riene pga jeg var redd for å bæsje. Syns det var kjempe ekkelt. ;Men nå vet jeg at det er samme måten man skal presse, så denne gangen kommer jeg til å presse på:)

 

Tror ikke det er fare for at du presser han ut i do så lenge du ikke har rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at det skal være noen fare, for bekkenet er jo uansett for trangt til at babyen skal kunne komme seg ut før fødselen er i gang. Er du treg i magen og må ta i litt, så får du se på det som god trening til den dagen det er babyen sin tur til å presses ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis man tenker litt på det, så er bekkenet for smalt, livmormunnen er for liten og tettet med slimproppen. I tillegg ligger babyen inne i fostersekken og flyter, og den klarer du ikke presse hull på. Det blir som å skulle klare å presse en ballong helt fylt med vann og greier gjennom et nøkkelhull. Når det er sagt synes jeg selv det er litt ekkelt, men det er vel følelsen av å skvise babyen, særlig når den sparker samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fare;) tror det er større sjanse for å få hemorider om man presser for hardt når man skal bæsje.... :((( Å det vil vi jo ikke ha..... Får håpe vi slipper :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

absolutt ingenting å bekymre seg for..det klarer du ikke om du hadde prøvd. Men har følt den samme følelsen selv av og til =)

Jeg også hadde en sånn "føler-jeg-må-bæsje-på-meg"-opplevelse under sist fødsel. Jeg krangla meg til å få gå på do to ganger for å bæsje,men ingenting kom. Til slutt fikk jeg ikke lov å prøve flere ganger,da hentet de et bekken som de holdt bak rumpa på meg tilfelle det skulle komme noe mens jeg sto der på alle fire i sengen å trykte for harde livet..husker jeg prøvde å holde igjen for jeg var redd det plutselig skulle "løsne" og jordmor skulle få seg en fin overraskelse der bak...hehe..

Denne gangen skal jeg bare trykke på...og får jeg tid til det på sykehuset før fødselen er skikkelig i gang,så sier ihvert fall jeg ja takk til tømming...så trenger jeg ikke bekymre meg for det i det hele =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...