Gå til innhold

Kan noen gi meg litt positive innspill ang igangsettelse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt negativt kan forbli uskrevent . Skal igangsettes på mandag og er livredd for jeg har hørt så mye negativt !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne.

Blir også igangsatt på mandag, og vil ihvertfall vite hva som skjer, og om det er en mal på det, eller forskjellig fra person til person... : )

Skrevet

Sniktitter litt innom her jeg.. Jeg fikk ei datter i januar. Jeg ble satt igang etter å ha ligget 6 dager på sykehuset med høyt blodtrykk. Jeg har bare positive opplevelser med det å bli ingangsatt!

Jeg fikk en gel tidlig på morgenen... måtte så ligge stille i en time. Etter det spiste jeg frokost, dusjet, gikk litt, så på tv og sov litt. Når klokken ble ca 14 begynte jeg å kjenne noe nokså regelmessig. Men det gjorde ikke spesielt vondt. Klokken 1600 hadde jeg regelmessige rier med ca 5 min mellomrom. Tok en dusj rundt 1700, og da gikk vannet. Vi fikk jordmor og fødestue. Klokken 1800 hadde jeg 3 cm åpning, og hadde hyppige rier. Det ble satt epidural ca kl 20.00, da hadde jeg vansker med å puste meg gjennom riene. Jormor tok en titt når epiduralen og fikk seg en overraskelse når hun så at det var klart til å presse. Det ble dermed en kort fødsel på meg!

Hadde en fantastisk fødsel og dyktige jordmødre! Har heller ikke noe negativt å si om det å bli satt igang! Det som ofte kan være litt kjedelig med å bli satt igang er at det kan ta litt tid. Men har man ventet i 9 måneder, så klarer man alltids å vente en dag eller to til...

Lykke til!

Skrevet

Ble igangsatt i uke 37 pga lett pre-eklampsi. Var ikke moden, så fikk to modningspiller på kvelden. La meg og sov godt gjennom natta. Gikk på toalettet på morgenen når klokka var 7.30, og da gikk vannet. Fikk rier med 2,5 min mellomrom med en gang, og 3 timer etter vannet gikk var tulla født.

Var intenst, vondt og hardt, men det er det nok uansett for alle oss fødende. Slapp å ha smerter i mange timer i alle fall:)

Lykke til, snart er bebisen din her:D

Skrevet

Heisann.. ¨

Nå skal du få høre noe positivt.

Jeg ble satt i gang i uke 37 pga avklemming på urinlederen på meg selv. Kort fortalt:

Ble lagt inn på sykehuset en tirsdag kveld, kl 09.00 onsdag morgen fikk jeg modningspille. Hadde da 2 cm åpning. Kl 10 ble vannet tatt. Kl 12 ble jeg satt på drypp, kl 13 fikk jeg epidural, fra kl 14-15 gikk jeg fra 3-9 cm åpning, Kl 15.15 fikk jeg press rier, kl 15.30 var han ute.

Etter fødselen var det første jeg sa, "jøss, dette kunne jeg gjort igjen i morgen!!!!" :o) Herlig!

Brukte ingen andre smertestillende medikamenter enn epidural.

Ville ikke ha lystgass eller noe annet, for da ville jeg bare bli sløv og ikke få med meg alt som skjedde. Det var kun press riene som var vonde, resten var egentlig ganske ok..

Lykke til, dette går nok kjempebra!

Skrevet

Nå fikk ihvertfall jeg noen fine svar.

Tusen takk, er så spent på morgendagen. Alt jeg håper på er at jeg ikke umoden sånn at det tar laaaang tid, men jeg må jo være moden nå. Slimproppen gikk på torsdag og fredag, og i hele går hadde jeg masse murringer og VONDT i hoftene og nederst i ryggen.

Skulle ønske det gikk like fort og gæli som emma1410, men det hører kanskje til sjeldenhetene... : )

Nå gjelder det å få denne søndagen til å gå.........

Skrevet

Kansje jeg slipper igangsettelse i måra for for en time siden begynnte jeg å blø og jordmor sa at her er det en fødsel på gang :-) Nå venter jeg bare på riene for murringer er det nok av. Grugleder meg !!

Skrevet

jeg hadde en fantastisk flott i gangsatt fødsel;) blei satt i gang 2uker før tiden pga. fostrets str. (hadde knapt vokst på 6uker)

jeg var moden og hadde 3cm åpning så vannet blei tatt rundt 10.15 eller noe. ventet en time på rier som ikke kom så fikk drypp rundt 1115. fikk rier rundt kl. 1145 og kl. 15 fikk jeg pressrier. brukte 50min på å presse han ut. brukte kun lystgass. alt gikk som en drøm;) vondt ja, men alikevel så "deilig"!!!

gleder meg allerede til neste gang dersom det blir noen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...