Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hvor mye mottar dere i farsbidrag fra faren? Sånn hvis dere går via trygdekontoret, ikke privat? Hva har du i inntekt, hva har han? Hvor mye får du i mnd? Skal i tillegg skrive klage til trygdekontoret ang det jeg får i mnd nå, syns det er litt lite og i tillegg går dem ikke tilbake i tid for å betale, for dem har ikke noe grunnlag. Men jeg har jo forsørget ungen vår i 3 mnd hvor han ikke har bidratt med verken en bleiepakke engang! Hva kan jeg da skrive på klagen for at dem skal gå tilbake 3 mnd og betale?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Jeg får 2200 kr i mnd (privat avtale, men likevel gjennom trygdekontoret. Egentlig skal man vel få 11% av inntekta hans, men jeg gikk med på lavere sum for å unngå enda mer styr..). Da han ikke betalte på 6 mnd kom innkrevingssentralen inn i bildet og krevde hver krone slik at jeg fikk dobbelt med bidrag de neste 6 mnd. Anbefaler deg å høre med innkrevingssentralen!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Men er det de som sitter med selve papirene og som har tatt den avgjørelsen på beløpet som jeg har fått den dag i dag?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Det er vel NAV som setter beløpet, men dersom det blir et problem at barnefar ikke betaler, blir det en sak for innkrevingssentralen. De får tak i de opplysningene de trenger. Men akkurat dette med hvor mye er det sikkert NAV du må spørre ja..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jeg har prøvd å klage på vedtak, men hjalp ikke... Jeg tjente v forrige "avregning" 406 000, far har oppgitt at han tjener 390000. Han driver for seg selv... Jeg får 1960,- og det er kun fordi jeg tjener for mye til at jeg får stønad til barnetilsyn. Når bf oppdager at frøken slutter på sfo, tror jeg det er 600,- kr i mnd eller noe... hun er snart 8, man får mer jo eldre de er.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 å, det virket lite ja.. men alt reknes jo ut fra hvor mye hun er hos far, estimerte utgifter, din inntekt mot hans osv.. (ja, rekner med du har satt deg litt inn i det og;0) ) i mitt tilfelle er samværet med far lik null samtidig som jeg var student den gangen det ble regnet ut, og dermed ikke hadde annen inntekt enn overgangsstønaden.. Da skulle jeg riktig ha fått 11% av hans inntekt fikk jeg høre, men som skrevet over lot jeg det være med de 2200kr for å slippe unna han.. Siden du har såpass til inntekt får du sikkert heller ikke forskudd på barnebidrag? Det var vel noen hundrelapper ekstra fra trygdekontoret i mnd.. Den gang da fikk jeg barnebidrag, forskudd på barnebidrag, tilskudd til barnetilsyn, overgangsstønad.. Ikke verst det, men da hadde jeg jo som sagt ingen inntekt..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Fant forresten her et skriv om at barnefar skal betale inn bidraget til Arbeids- og velferdsetatens innkrevingssentral (som en vanlig regning går jeg ut fra) hver mnd og de blir overført til deg. Da sitter de nok med alle saksopplysningene. Om forskudd på barnebidrag: http://www.nav.no/page?id=341 Bidragskalkulator, her kan du rekne selv: http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå