Frk Vims Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Vi hadde vel egentlig bestemt oss for å få nr 4, men så var jeg has legen i går, målte blodsukker til 9,5 (ikke fastende). Dette er jo mye, så jeg skal sjekke fastende på onsdag. Hvordan er det å bli gravid hvis man har sukkersyke? Huff a meg, var ikke akkurat det jeg hadde tenkt å få ut av legebesøket for vondt nakke..
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 du vil ha oftere kontroller, sjekke blodsukkeret ofte, kanskje begynne med insulin, lege og jm vil ha oftere ul, for å se at barnet ikke blir for stor, du vil bli satt i gang,om barnet blir over 4,5 kg, og du vil bli satt igang hvis barnet ikke kommer på termin dato eller før.. jeg har diabetes, er litt ekstra herk.. og passing på. men men.. slik er det nå bare.. ikke la deg stoppe av diabetes, for å få et til barn )
Frk Vims Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Takker for svar. Er litt der nå at jeg føler at alt stopper hvis det er tilfellet med sukkersyke, men sånn er det vel egentlig ikke. Hvordan oppdaget du det?
Gjest Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Hei! Jeg har selv nyoppdaget diabetes, og bare en uke etter viste graviditetstesten "gravid". Jeg hadde da hatt en del høyt blodsukker, men fikk heldigvis gå en uke på insulin før testen viste gravid.Er nå i min 7. uke. Det er viktig å være veldig påpasselig med blodsukkeret sitt når en ønsker å bli gravid, særlig viktig er dette i 1. trimester. Dersom en er gravid og har diabetes får du kjempe god oppfølging på sykehuset. Jeg skal ta ultralyd allrede i uke 8. fra uke 20 skal jeg på kontroller hver 2 uke. Ikke la diabetesen stoppe deg fra å få flere barn, men vær forberedt på at du må passe deg litt ekstra! (og det er vel ikke så farlig??)
Frk Vims Skrevet 3. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2008 Neida, at man må passe seg ekstra greit - det er man jo bare nødt til. Så fint at det er så god oppfølging for gravide med diabetes.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 jeg har hatt dia siden 2004, og har egentlig alltid vist at jeg ville få det, mange i familien som har det. og jeg er overvektig.. og da, med disse 2 tingene, var det jo bare et spørsmål om når.. jeg merekt at jeg kunne drikke vann i det uendelige, men samtidig fortsatt var tørst.. kunne høre at det skvulpet i magen med vann, men var stadig tørst.. det er ca 200 000 mennesker i norge som har diabetes uten å vite om det.. akkurat nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå