Raff Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Lurer på om det er noen av dere med uregelmessige/lange sykluser som trener mye? Eller om det er noen som har kuttet ned på trening og opplevd at syklusen da ble regelmessig? Jeg har kun hatt 1 syklus (i mai) siden jeg sluttet med p-piller i desember 2007. Jeg trente hver dag i mange år. Siste par år trent ca 4 dager per uke, ganske hardt; spinning for det meste. Har nå funnet ut at jeg skal roe litt ned, mosjonere ca 4 dager per uke, men ikke ta meg helt ut som tidligere. Startet denne uken. Noen av dere som har noen erfaring med trening og eggløsning?
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Hei! Jeg har også trent mer enn gjennomsnittet og nokså hardt i mange år. Har ikke hatt syklus-problemer de gangene jeg har slutte med pillen. Det jeg tenker på er at det er viktig med restitusjon mellom treninsøktene. Og selvf. med godt og riktig kosthold. Og du kan jo prøve om "mosjon" gjør at kroppen kommer mer i gang. Ellers tror jeg at det er rimelig hard og mye trening som må til for at man får problemer med eggløsning/ mens. Tren med pulsklokke og husk at ikke mer en ca 1/4 av treningen trenger å være "blodslit".Resten sakl være akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå