Lillesnuppis Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Har en kasterert hann katt på 7 ca mnd. Den senere tiden har han begynnt å bæsje i den ene stresslessen vår. ARHG Jeg setter han i kassa hans for å vise han at det er her du skal bæsje, men nei da han går til stresslessen når han skal bæsje. Dette gjør meg så irritert at jeg har ikke ord. Han har gjort det 2 ganger i dag, og flere ganger di siste dagene. Da vi fikk han satte jeg han i kassa for å vise han at her er doen din. Å han har vært kjempe flink. Skal dette fortsette så ser jeg ikke noe annet råd på å gi han bort eller værre som er. Blir jo ikke noe koselig når man skal ha en sånn katt i huset. Blir jo irritert bare jeg ser han. Men har ikke kjefta på han i det hele tatt når han har gjort det. Hvordan skal jeg håndtere han n¨år han bæsjer i stolen vår? Håper noen kan gi meg noen gode råd. På forhånd takk... Han har kattesand fra dyrebutikken.
Lillesnuppis Skrevet 2. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. august 2008 Er det virkelig ingen som har noen gode råd? Vet det er flere av dere som har katt her inne, men di har sikkert ikke gjort det :-)
Turid Laila Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Legg et sitronskall i stolen, eller appelsinskall. Da går han nok ikke oppi den stolen! Om han bæsjer i kassa si etterpå vet jeg ikke da, men han går ikke opp i stolen!
Lillesnuppis Skrevet 2. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2008 Ja det skal jeg prøve. Får gå på bunnpris i morra og handle. Takk for rådet :-)
Turid Laila Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Det er noe annet de hater og, men det kommer jeg ikke på i farta. Sitrusfrukter hater de i hvertfall!
Leandermamma Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Du kan kjøpe en spray på dyrebutikkene som man sprayer på møbler/steder, der man ikke vil at katten skal gå. Husker ikke hva den heter, med den funker i hvert fall. Er kattedoen hans alltid ren? Fjerner du tiss evt avføring hver dag? Katter er jo veldig renslige, og mine katter likte ikke å gå i kassen sin med mindre den var ren. Tisser han i doen sin? Noen katter vergrer seg også for å gå inn i en kattedo med luke, så hvis du har det, kan du jo ha kassen åpen i en periode og se om det da bedrer seg. Du kan jo også ringe dyrlegen, og høre om de har noe n tips til hva du kan gjøre og om du evt skal "straffe" katten når han bæsjer i stolen. Lykke til!
Lillesnuppis Skrevet 2. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2008 Han har alltid ren do. Ja han tisser i den og har ikke luke på den eller noe sånt. Det hadde dem som jeg fikk han fra, å den var han redd. Doen står også sånn til at han kan sitte der i ro og fred for å gjøre fra seg. Ja dyrlegen kan jeg også ringe til. Takk takk for tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå