Loff1 Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Jeg har kosa meg med alkoholfri Carlsberg i varmen nå... MEN plutselig ser jeg at den faktisk innholder 0,5% alkohol. Hva i alle dager??? Alkohol fritt øl MED alkohol. Det skader nok ikke i.o.m man kan drikke et glass rødvin i ny og ne også MEN jeg tenkte jeg skulle være "årnt'li" flink og droppe det... derfor valgte jeg den "alkoholfrie" øl'n til Carlsberg. Hva sier dere'a jenter... er det greit med den lille prosenten???
Underveis --> Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Selvfølgelig er det greit! Det er jo ikke prosenten i øl'en som er det egentlige poenget, men promillen i blodet ditt. Tviler på at den øker nevneverdig.
*Lykkeliten* Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Vet om noen som drikker vin under graviditeten, men jeg klarer meg helt fint uten! Syns det er helt unødvendig å drikke det under svangerskapet.. Hvis det skulle skje noe, så kommer jeg angre på et vinglass resten av livet mitt!! Ungen kan jo få lærevansker+++ senere i livet, og det bare fordi jeg ikke kunne vente med vinglasset til etter ungen var født! Men for all del, man vet jo selv hva man gjør.. Dette var bare min mening! =) Og vi er heldigvis forskjellige.. Hadde vært en kjedelig verden, hvis alle hadde vært like.. Men tror ikke 0,5% er farlig.?.. Og hvis du kun har drukket det en gang..
.:(HerQ):. Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jeg har snakket med legen min om det og han sa at med mindre du drekker virkelig, 20-30 stk tett på en kveld vil det ikke bli noe nevneverdig promille ut av det. jeg drakk seks stk og sjekket med alkometer en time senere og det slo ikke ut en gang... NYT en GOD KALD alkoholFRI øl i svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå