Gå til innhold

Til dere som har født .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om 18 dager. Har født før (3 år siden), men har et sp.mål jeg er usikker på.

Jeg fødte sist på ryggen og ønsker denne gangen å bruke mere tyngdekraften hvis dere skjønner.

Men jeg har hørt at både petedin og lystgass bl.a gjør at man ikke kan føde på bena eller ute av senga. Stemmer det?

For sist hadde jeg en del petedin, og det var kanskje det som gjorde at jeg ikke ble anbefalt noen form for stilling, annet enn på ryggen.. Ikke vet jeg..men jeg var skuffet over å ikke få noen forslag på div fødestillinger.

Og nå kunne jeg tenke meg å prøve lystgass hvis behovet kommer...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke brukt noe av dette..men jeg trodde nå at du kunne bevege deg med lystgass da..

men har du vurdert akupunktur?d har jeg kjempegod erfaring med..å d er mangen som har hatt god effekt av d:)

både avslappende,å reduserer smertene..å d får litt fortgang på fødslen..:)

Skrevet

Ja, akupunktur prøvde jeg sist og det vil jeg ha nå også. Men ser for meg at det kanskje blir behov for noe mere enn bare det..

Skrevet

Jeg fødte også på rygg med første. Det gikk fort med neste, fikk petidin, men det rakk ikke å virke før det var over. Jeg havna også på rygg igjen, men fikk dratt meg mer opp i sittende stilling. Det hjalp veldig!

Jeg ville prøve å føde på krakk og fikk allikevel petidin, så derfor tror jeg ikke det stemmer, men vet ikke. Men som sagt, jeg kom aldri så langt...

Skrevet

når jeg fødte barn nr 3,så sto jeg på knærne og lente meg mot en sakkosekk,da kom hun fort ut,super effektivt å jeg hadde fått petidin både i hånden å nedentil+lystgass,det gikk veldig bra.

Skrevet

Da jeg fødte første gang fikk jeg lystgass, både sittende og stående i prekestolen, det var ikkenoe problem det. Endte med å føde på rygg uansett da, siden de måtte ta han med sugekopp til slutt..

De to neste fødslene fikk jeg ingenting, men hadde riestimulerende drypp den siste tiden, og også en sånn registrering inn gjennom skjeden som var festet i hodet på ungen. Kunne bevege meg akkurat som jeg ville likevel, de bare hjalp til med å dandere ledningene rundt omkring. Jeg var på beina og i prekestolen helt til 10 cm og pressrier alle gangene jeg, synes smertene var lettere å håndtere da, og jordmor oppmuntret til å være oppe, så det går sikkert fint for deg også.

Bare vær klar på det selv, jeg sa ganske tydelig ifra at jeg ikke ville plasseres på rygg om det ikke var nødvendig pga sikkerheten, for liggende sånn ble jo smertene uutholdelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...