Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hva i alle dager skal jeg gjørE? Vi var jo enige om at han skulle ha henne torsdag t.o.m mandag annenhver uke.. Så plutselig på mekling kom han med den sjokkbeskjeden.... Hva i alle dager gjør jeg? Han er villig til å gå langt for å få så mye samvær....
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Hun blir 4 20 august....
Honningmelon Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Ok. Jeg har egentlig ikke noe greie på dette, men er det ikke vanlig at samværet blir delt 50/50?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Da blir det jo ikke samvær, da blir det jo han som har hovedomsorgen. Tror nok det skal litt til for at han kan få det sån uten videre. Er det noen spesiell grunn til det plutslige kravet hans? Vil han bare slippe å betale bidrag eller er det noe mer?
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2008 Han sa først 50/50, men nå vil han ha 60/40 i hans favør... Er nok pga at jeg ikke skal motta ei krone å ikke kreve bidrag at han vil ha henne mest.... jeg jobber 3 dager i uke og klarer meg ikke på den lønna jeg har nå. Bor hjemme hos mamma forløbig... Off bare styr ble dette nå
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2008 Aner ikke hva d er.... Har jo ikke gjort han noe jeg. Er nok penger d står på. Han har fast full jobb.... ikke jeg...
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2008 Ingen som har noen råd?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Eneste rådet er vel å stå på sine krav. Noe annet får du jo ikke gjort. Han slipper jo bidrag ved 50/50 deling også...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 at du jobber 3 dager i uka og ikke klarer deg på det er nå ikke en bra "unskyldning" til å skulle ha datteren deres mest da.. Ungen har førsteprioritet her, ikke pengene deres!!
Gjest Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 Hva sa de på familievern kontoret da? Vanskelig å gi råd, men blir dere ikke enig er jo retten eneste utvei. De dømmer sjeldent 50/50 så da er det en av dere som får hovedomsorgen. Jeg vet ikke hva de vektlegger i en slik sak, men fortsatt er det faktisk slik at det er oftest mor som får hovedomsorgen.
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. august 2008 Tinkerbelle; Har aldri skrevet at jeg bruker d som unnskyldning for å ha datter mi mest! Jeg nevnte d bare. Herregud! Vil gjerne ha meg frabedt slike kommentarer! Leader: Vi skulle bli enige og komme tilbake på tirsdag. Men barnefar er ikke interessert i å finn en løsning. Så rettsak blir vel eneste utvei...
Gjest Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Da hadde jeg sagt som jeg gjorde til mannen her. At retten kommer ikke til å dømme 50/50 og sansynligheten for at han skulle få hovedomsorgen var svært liten. Så spurte jeg han om han var villig til å dra ungene en runde i retten.... noe han heldigvis ikke var.
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2008 Har prøvd å sagt det til han. Men han er så sta. Han har aldri vært slik før, plutselig blitt helt rar hele fyren...
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2008 Med han? Ja.... Det var jeg som gjorde det slutt..Men han sa han var enig da. Men i det siste har han blitt skikkelig sur og bitter. Blitt en helt annen en den jeg var ilag med i 6 år. Pluss at han har skaffet seg katt og vår datter tåler ikke katter... Så jeg har ikke lyst å sende henne dit heller, for jeg har vært allergisk selv og det var et sant mareritt..
Gjest Skrevet 2. august 2008 #18 Skrevet 2. august 2008 Han straffer deg og benytter seg av ditt svakeste punkt. Det at han er så dum å skaffer seg en katt på tross av at deres datter er allergisk.... er jo ikke akkurat et pluss i margen i en eventuell omsorgsak.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Går hun i barnehage 100%? Må jo si at det er jo bedre at hun er 50/50 eller mest hos deg siden du jobber mindre og har bedre tid til henne enn han har. Det at han har skalffet seg katt kan vel også gå til din fordel. Vi hadde katt, og min sønn fikk påvist allergi, vi fikk beskjed fra legen at katta måtte vi kvitte oss med om ikke gutten skulle bli mye værre. Har du spurt han hva grunnen var til at han skaffet seg katt om han vet at dattra deres ikke tåler den?
Mamma`n t MariePia :) Skrevet 2. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. august 2008 Hun har full barnehageplass ja. Han har alltid hatt lyst på katt. Men jeg tåler ikke. Dattera vår har reagert på noen katter og noen ikke, så han ville sjekke om hun reagerte på denne. Men allergien kan jo utvikles ytterligere, siden hun har litt allergi fra før av... 50/50 går jeg ikke med på. Han kjører bilberging i tillegg til jobben sin over en uke av gangen. Hvem skal passe datter mi da? Jeg tilbudte han 60/40, men d var han ikke interessert i....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå