Gå til innhold

Til dere med termin rundt 20 aug.


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Siden vi tydeligvis er så mange, så hadde det jo vært årleit å høre litt om åssen det går med alle sammen? Og spørre om tips og råd osv..

 

Selv har jeg det ganske så fint. Har i dag 18 dager igjen til termin, dvs 20 aug. Er jo veldig trøtt og sliten og har div gravidplager som følger med, men ellers er formen ubeklagelig.

 

Jeg har til nå gått opp 12 kg. Lite vann i kroppen også.

Men sliter veldig i denne varmen. Har nemmelig en tass på 3 år som også krever sitt. Phu!!!

 

Gikk ut i permisjon 30 juli, men har hatt fri siden 20 juni. Deilig :-)

 

Åssen er det med dere ande da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 19. aug, og har slitt en del med div plager...bekkenløsning, vekstavvik på foster, mild sv.skapsforgiftning, premature rier, muskelbetennelse i ryggen og nerver i klem. Hatt både for høyt og for lavt BT, men ellers har det gått fint :P

 

Skulle egentlig ha KS 31. juli, så ble det 4. aug, så 1. aug, så 4. igjen - men i dag ble det bestemt at det blir den 3. aug, altså i morgen :o)

 

Før den verste varmen startet for 14 dager siden var jeg fortsatt -4 kg på vekta, men nå er jeg +1 kg, men det er heldigvis bare vann i beina :)

 

Har en gutt på 13,5 mnd fra før, så har nok å henge fingrene i ;) Mannen har vært hjemme i hele sommer, og har hjulpet meg masse!

 

Gleder meg masse til å bli ferdig, og få lillegutt ut i verden!

Masse lykke til til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har termin 15 august men regner med at jeg går en uke over. Gikk 10 dager over med nr 1.

 

Nå er formen grei, er bare lei av å ha så stor mage og gleder meg veldig til å få en liten baby igjen.

Var veldig kvelm og kasta mye opp de første 3-4 mnd, var innlagt en liten periode for å få litt væske, men er som sagt mye bedre nå.

 

Jeg har gått opp 13 kilo til nå, er veldig fornøyd med det, med nr 1 la jeg på meg over 20 kilo.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med maserier i 3 dager og er utslitt, det tar seg ikke opp til tross for at jeg har fulgt alle kjerringråd jeg har kommet over! 2 cm åpning, men 0 effekt på riene. Har vært sykemeld pga bekkenløsning og har en mengde vann i kroppen, men har ikke gått opp mer en 16 kg (gikk opp ca 24 kg sist gang!). Jeg har ei fra før på snart 3 år som er ganske utålmodig på å treffe sitt nye søsken. Formen er egentlig upåklagelig og jeg er veldig glad i regn om dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg hvor heldig jeg er ja...Det er noe med alle, men det er vel sånn det er å være å gravid. Ikke noe å klage på for i grunn..

 

De siste dagene har jeg hatt en følelse på at jeg snart vil føde, men den følelsen ønsker jeg ikke å ha. For nå ender jeg vel ratt opp med å gå over tiden. Phu!!

I dag har jeg hatt en del "nedpress" følelse i magen og noe mensenfølelse nedover lårene. Det er MASSE liv i magen...lurer jo på om det kan være noe på gang....hadde en skikkelig dose med løs avføring i stad også (uff..sorry,hehe) Så jeg er så klar til å føde nå som dere sikkert skjønner. Gjør nok ikke det men...

 

Er ingen ting som tilsier at jeg skal gå over da men...fødte til termin sist og mamma fødte før termin og på termin med begge barna sine (skal visst være arvelig ifl en jm her på bim).

 

Spennende tid i vente asså!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på deg jeg Mayla!! Ble det ks i dag eller er det i morgen??

LYKKE TIL!!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 19. august og har det helt fint. Føler meg veldig heldig som ikke har hatt noen som helst plager bortsett fra 6 uker med kvalme og oppkast fra uke 10-16. Har hele veien hatt lav HB da, ligger på litt over 9 - men ellers har jeg vært i fin-fin form. Merker at jeg begynner å bli sliten nå, og har de siste dagene hatt en del menssmerter og vært litt uvel. Det er vel bare modningen som er i gang? Ellers gikk slimproppen på fredag - men kan jo ta flere uker før det skjer noe for det har jeg forstått... Har til nå lagt på meg kun 6,5 kg - og fått litt pes for det, så prøver å fete meg opp litt den siste tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 21.aug og har også stort sett vært i fin form. Var kvalm uten oppkast i ca 6 uker og har hatt høyt blodtrykk som har gjort at jeg måtte passe vekten mer enn normalt. Har nå gått opp 10 kg og er fornøyd med det. Blodtrykket har ikke hatt noe å si på formen fysisk sett, bare en liten stressfaktor ifht SF.

 

Nå er jeg mest lei pga varmen, bor i Barcelona og det er så utrolig varmt her for tiden, trenger 2 timer med 20 grader!!! Sover derfor ikke så veldig mye om natten og får ikke hvilt ryggen nok og det gir litt plager utover dagen. Men snart er vi i mål, så jeg skal ikke klage!!!

 

Lykke til de siste 2-3 ukene!! Krysser fingrene for at vi slipper å gå så mye over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du føde i barcelona?? bor du der? Håper vi kan få en oppdatering på åssen opplevelse du har fra å føde der da:-)

 

Selv føler jeg at jeg går med ungen mellom bena!!! Gjør jo i og for seg det, hehe...for hodet er jo festa, men er så ekkelt:-S

 

Mensmurringene har gått over..håper å vente hvertfall 1 uke til før fødsel..selv om jeg ikke akkurat hadde knipet igjen om det skjer nå :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal føde i Barcelona og det er mange veldig bra sykehus her. Jeg skal føde på et som er kun for mor og barn og som har et ganske godt rykte. det skal sies at Spania er litt etter i moderne utvikling, dvs acupunktur og andre alternative fødselsmetoder, men det kommer seg stadig. Utover det er spanske leger veldig flinke, og man blir satt igang senest 14 dager etter termin, begrepet overtid (etter 2 uker) finnes ikke. Ellers er nok ikke spanske kvinner like flinke til å føde uten smertestillende, så epidural er utrolig vanlig, lystgass sluttet de med for mange mange år siden. De er nok også litt "flinkere" til å klippe her, for å unngå revning, men de har nesten gjort det til standard og ikke bare ved behov, noe mange ikke er så glade for.

 

Ellers har jeg hatt en utrolig bra oppfølging under graviditeten, annenhver gang hos JM og lege (her bruker man gynekolog som er spesialisert også på gravide), 3 standard UL og alt ok.

 

Så nå får vi se, det er 16 dager til termin og jeg gleder meg sånn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da :-)

Lykke til!!

 

Elers har jeg masse kynnere. ikke vondte, men er utrolig ubehagelig og slitsomt. Håper ikke det er noe på gang enda. Hva tror dere?

Noen flere med sånne kynnere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 20.august :)

Den siste tiden nå har jeg kjent en god del nedpress, samt at kynnerene har tatt seg opp. Også en del mens murringer både i ryggen og i magen enkelte tider på døgnet. Jeg var til modningsakupunktur i går, og skal på ny time igjen på fredag.

Jeg er ennå ikke mentalt klar for selve fødselen, men jeg er definitivt klar for å holde prinsessa vår i armene mine. Er så spent på hvordan hun er, ser ut, hvordan vi tilpasser oss henne og livet med henne osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

jeg har termin ti dager senere jeg da; 30.august, men mensterminen min er 15.august, så jeg er ikke helt sikker på at jeg må vente helt til 30.august.

 

Formen min er finfin, fortsatt masse energi. Jeg jobber mine siste dager nå denne uken. Jeg har hatt veldig lite plager, egentlig kun ødemer og halsbrann. Jeg har gått opp 11 kg men stresser veldig lite med vekt egentlig, det blir som det blir.

 

Jeg venter en liten odelsjente som på UL hos JM i går viste at hun har snudd seg fra tverrleie til hodeleie. Jeg er så lettet for at jeg slipper KS.

Jeg gleder meg til fødsel og gleder meg til å møte henne og bli kjent med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg født!!! :-)

Og jaggu startet fødselen samme kveld som jeg skrev siste innlegget ovenfor her..

Lille jenta vår kom til verden 06.08.08, kl. 06.49. 2 timer etter ankomst sykehuset.

Lenge leve lystgass, hoho!! :-D

 

Hun veier 3110g og er 49cm lang. kom hjem i dag fra sykehuset.

Hun sover og spiser, så her er alt under "full" kontroll.

Lykke til dere også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...