Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt og surfet nettet og kommet fram til at jeg vil prøve et bæresjal, dette litt på grunn av at vi har vaske kjeller og jeg er en person som liker å bevege meg og sitter lite stille. :) Men klarer ikke å bli klok på hva som passer meg best, jeg vil ha et robust sjal som tåler en del og som jeg kan bruke fra nyfødt og så lenge jeg ønsker. Lurte på om noen her inne har tips eller erfaring og som kan komme med et par tips og anbefalinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Ergo bæresjal.

Kostet i underkant av 1000kr MED babyinnlegg. Denne kan du bruke til ungen veier 18 kg!!! Både forran og bak. Den belaster ikke ryggen, men fungerer mere som en ryggsekk. Belaster hoftene. Og da er det ikke så vondt å bære lenge. Det er bra for både og barnet.

Men snakk med henne jeg kjøpte av. hun Heter Gunhild og holder til i Vestfold.

Tlf 95965891

Lykke til :-D

Skrevet

Hei,

jeg er også en bæresjalfan.

Den kule mage/ www.denkulemage.no har flere ulike typer som er kjempefine.

Jeg har kjøpt det som heter TRICOT SLEN og så har jeg sydd meg flere ringslynger ( de kan du også se på denne nettsiden om du går til bæresjal på venstre side på siden)

Begge typene kan man bære barna i til de er minst to år.

Skrevet

Hvordan har du sydd egne ringslynger? Har kjøpt en, men hadde vært gøy å kunne variert litt uten å blakke meg helt ut :)

Skrevet

Jeg kjøpte bæresjall fra statene for ikke så lenge siden.

Ble billigere en å kjøpe i norge. Gikk en uke så lå det i postkassen.

Sjekk: www.sleepywrap.com

Skrevet

Kjøpte også fra sleepywrap.com og det gikk enkelt, raskt og billig. Kjøpte et elastisk sjal. Har ingen erfaring, men satser på å bli en skikkelig bæremamma. Veldig fin artikkel i Magasinet i dag om bæring av barn.

Skrevet

Jeg har søkt, og lest en hel masse.... Jeg har hund og kommer derfor til å ut å gå tur så fort som mulig, mange ganger om dagen (ikke alle turene blir like lange og det blir kronglete å ha med vogna hver gang).

Jeg har endt opp med et elastisk bæresjal. Dette kan knytes før du putter ungen oppi... Alternativet er et vevd sjal. Dette kan brukes mye lenger (til ungen blir 3år elno), men må knytes rundt ungen om du forstår. Mamma har også laget en ringslynge til meg, men den regner jeg med at jeg ikke kommer til å bruke så mye helt i starten, men vente til ungen blir litt mer "fast i fisken".

Etterhvert kommer det nok en Ergo el i hus og, men så vidt jeg har forstått er det best for ungen å kunne ligge i et sjal i starten...

Skrevet

Bestilte nettopp babywrap, takk for godt tips:)

Er jo kjempe billig nå som dollaren er så lav. Blir jo ikke 250 NOK engang inkl frakt. Og skulle jeg bli misfornøyd så var den så billig at man faktisk kan kjøpe en ny:D

Skrevet

Mente du sleepywrap? Eller var det riktig med babywrap?

Skrevet

Nei, jeg mente selvfølgelig sleepywrap:)

Tullejenta som jeg er..

Skrevet

Jeg har et elastisk sjal, og skal bytte til vevd når babyen blir litt større. Mei Tai kommer jeg også til å bruke når han blir et par mnd. Bæring er bare genialt! :-)

Skrevet

Det var kjempelett! :D

Søstern min viste meg det, det var kjempelett!

Jeg kjøpte ringene på et nettsted som heter www.slingrings.com

Anbefaler medium str ringer for vanlig halvtykt stoff. (ikke bruk elastisk stoff)

Inne på den siden finner du liker til diverse sider for hvordan du kan sy ringslynger, feks http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/shoulders.html

Jeg har kjøpt sort thaisilke nå som jeg skal sy en slynge ut av, tror det blir superbra, siden stoffet er så lett og samtidig sterkt og så puster det så fint.

Jeg tenkte jeg skulle sy noen ekstra i forskjellige andre stoff til venninner, veldig hyggelig gave! :D

Skrevet

Jeg har også skaffet meg en Sleepy Wrap, men bytter evt til Ergo etterhvert dersom det blir mye styr med knytingen når han er blitt litt større. Gleder meg sånn til å prøve det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...