Gå til innhold

Blir litt sjokkert over enkelte foreldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok med meg jentungen på 2 år på Hoppeloppeland i dag, og det var så stas! Hun kosa seg glugg i hjel! :)

Men, jeg la merke til ei spesiell jente, hun var vel omtrent på alderen til vesla. Hun dytta bort alle ungene som kom i nærheten av henne i de forskjellige stativene, skliene, hoppeputene osv, og hun kløyp og slo. La merke til at det var ingen voksne som prata til henne, så jeg tenkte først at de sikkert ikke var i nærheten. Men så gikk jenta bort til mora si, og hun stod rett ved siden av. Er det ikke normalt å prate til ungen sin når den oppfører seg sånn? Så de mange ganger resten av tida vi var der, for i og med at ungene våre var på samme alder, var vi stort sett i de samme apparatene. Jenta ga seg ikke, og det var flere av ungene som kom gråtende bort til foreldrene sine p.g.a. henne.

Jeg hadde akkurat tenkt til å prate til henne selv, da mora tok henne med seg og dro. Går ikke ann å la ungen oppføre seg sånn uten å snakke til henne! Åssen i all verden skal hun lære hva som er rett og galt da?

Blir helt paff over enkelte foreldre jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre er det slik. Tenker det har to grunner til dette:

1. Enten er de så sløve og opptatt av seg selv, og at ikke legger merke til det.. eventuelt driter i det.

2. De er kjempeflaue for at ungen holder på slik, og later som om de ikke "kjenner" til barnet!

Huff.. grensesetting er kjempeviktig for barn, det gir trygge faste rammer som igjen gir trygghet til barnet. Ett barn som får gjøre som det vil en dag, og får kjeft for det samme neste dag (alt etter hvilket humør moren er i), må jo bli kjempefrustrert og usikker. Stakkars barn!

Skrevet

Sånne foreldre fins dessverre rundt over alt. Har noen naboer med lignende tilnærming overfor sine barn, og det er mildt sagt frustrerende...

Jeg sier fra til ungene, og bryr meg ikke hva foreldrene måtte mene (sier selvsagt fra uansett om det er mine unger eller andre sine som oppfører seg dårlig, men det burde jo ikke være andre sin oppgave når foreldrene er like ved :-/

Skrevet

Så utrolig sløvt fra moren.

Ikke mange grenser for den vesle jenta. Dessverre.

Skrevet

Nei, dessverre! Nesten så en syns synd på jenta...

Skrevet

har vært borti noe lignende med en annen unge og jeg fikk inntrykk av at det var fordi den ungen ikke fikk oppmerksomhet fra sine foreldre.. bøller så de er nødt til å se han...

jeg ble forbanna men istedenfor å si noe så skygga jeg ungen min unna han...

Skrevet

Sånt irriterer meg veldig. Flere ganger jeg har måttet si fra til andres unger. Jeg er ikke redd for å si fra heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...