Gå til innhold

14 dagers ferie uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her et innlegg om ei mor som reiste 14 dager på ferie uten barnet sitt.

Jeg har en toåring og hadde ALDRI klart å være så lenge uten ham. Jeg skjønner at noen må og ikke har noe valg pga skilsmisse, men å bare reise for å slappe av uten barn - det var litt drøyt det, 14 dager. Jeg vil nesten si dette er på grensen til å være en dårlig mor jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hvis man har 8 uker ferie og drar alene bort 2 av dem så er man en dårlig mor? Kvantitet er så utrolig misforstått noen ganger.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke at man klarer å være uten barna sine så lenge. Snakker ikke om kvalitet eller kvantitet - bare hva man er i stand til som mor.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det personlig, men jeg har full respekt for at folk trenger tid til å hente seg inn igjen. I dette nevnte tilfellet var jo barnet hos faren sin, og kanskje far og barn hadde godt av å ha tid til hverandre..?

Jeg vet at om ett par år må jeg sende fra meg barna mine minst 2 uker hver sommer, og jeg gruer meg allerede. Men ei uke går helt fint for meg. Ei uke to ganger i året, da tar jeg meg en sydentur, og da er det far som må stille opp:)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg husker når jeg var liten, da tok besteforeldrene meg med på ferie i et par uker hver sommer. Jeg elsket det! Det er noen av de beste sommerminnene jeg har. Mamma kunne i disse ukene reise på ferie sammen med venninner, og vi hadde hele resten av sommeren sammen når vi begge kom fra hver vår ferie.

Så lenge man finner alternativer for barna, slik at de også får gode ferieopplevelser når man selv reiser alene på ferie ser jeg ikke noe galt i det. Jeg tror i mange tilfeller at det kan bedre kvaliteten på den ferien man da har sammen.

Hvorvidt jeg vil klare å overlate barnet til besteforeldre over så lang tid vet jeg ikke enda for jeg har ikke født enda, men jeg håper jeg klarer det for jeg tror faktisk at det i bunn og grunn er sunt..

Skrevet

Jeg må kansje la sønnen min være med bestemor 4 uker neste høst for å gjenomføre en studietur som er obligatorisk for å fullføre. Antaklig er det uansvarlig å ta han med når studieturen går til et krigsherjet land, per i dag.

Er det også drøyt da??

Vet jo ikke om dette var snakk om en 2 åring eller en 6 åring, stor forsjell. Dessuten synes jeg det er teit at du antyder at du er en bedre mor bare fordi du ALDRI hadde gjort det samme.

Skrevet

Du vet jo ingenting om bakgrunnen. Kanskje moren var på sammenbruddets rand, kanskje hun rett og slett var nødt til det for å komme seg igjen.

Kanskje det ikke engang var ferie, men at det ble kalt det fordi det var noe ingen andre hadde noe med (sykdom, familieproblemer et annet sted i landet, kanskje til og med et fengselsopphold?)

Poenget er at det er så dumt å dømme andre når du ikke har så mye som en smule bakgrunnsinformasjon.

Selv de du kjenner ganske godt kan ha problemer du ikke vet noe om.

Skrevet

Jeg vil ikke si det er å være dårlig mor, men det er totalt ubegripelig for meg at noen orker, og ikke minst vil(!) være borte fra barna sine så lenge! For meg er det bare helt og totalt uforståelig, og det gjelder også fedre som jobber borte over lenger tidsperioder, jeg skjønner ikke at de orker jeg.

Skrevet

Det spørs jo helt på settingen da. Hvem barna er med, hvor gamle de er, hvordan de er som personer osv. Fra jeg var fem år dro jeg på to ukers ferie til besteforeldrene mine. Gikk helt fint for meg, og det gikk fint for foreldrene mine og. Men da visste de jo at jeg storkoste meg. Barnet mitt har vært vekk en uke av gangen noen somre nå, hos besteforeldrene sine, og det har gått bra det. Har savna han, men samtidig så har han gitt uttrykk for at det er så gøy og være på ferie og da er det ikke noe problem.

Skrevet

Er det meg du sikter til anonym???

Jeg har vært syk i 10 uker med sykehus opphold. Og trenger litt fred og ro alene.

Men for å si det sånn så føler jeg meg ikke som noen dårlig mor siden barnet ikke bor her lenger. ( bor for seg selv)

Så ikke døm før du vet grunnen til at folk drar på ferie alene.

Skrevet

Tror nok ikke det var deg anonym siktet til, Lillesnuppis.

Det var ei som var så sliten av å være alene med barnet at mannen sendte henne på 2 ukers ferie. Det står under "dette er kjipt med å være alenemor"-innlegget mitt.

Håper du er frisk nå:)

Skrevet

Jeg har fått barn for å være sammen med barnet mitt jeg da. Jeg sender det ikke bort om jeg blir "sliten"... Alle mødre blir slitne, det er helt naturlig. Men at noen orker, klarer, vil eller kan være borte fra barnet sitt så lenge forstår jeg ikke. Og er enig i at det faktisk grenser til å være dårlig mor. Hva er det med å trenge fred og ro for seg selv? Faen,skulle man ikke tenkt på det før man gikk å pulte på seg unger?

Skrevet

og alle er og bør være lik deg? La oss si at man er borte 14 dager av 365 dager i året. Da er man faktisk sammen med barnet sitt 96% av året. Skikkelig dårlig mor vil jeg påstå ja.

Skrevet

Jeg tror både barn og foreldre har godt av å være borte fra hverandre av og til. Og om barnet/barna har det bra, så ser jeg ikke problemet!! Hvordan tror du barnet blir når han vokser opp og skal på skoleturer, fotballturer osv. hvis han aldri har vært borte fra mamma??

Skrevet

Vel. Min datter bor ikke her lenger så ja jeg reiser gladelig på en 14 dagers tur for å få litt ro. bading, soling og treffe gode venner jeg har i tyrkia.

Da hun var 7 år så dro jeg på 1 ukes tur med andre venninner på ferie. Følte meg ikke som noen dårlig mor pga det da. Hun hadde alt hun trengte og fikk masse oppmerksomhet fra besteforeldrene sine.

Hun var med mormor og morfar i sverige og stor kosa seg med dem.

Enig med en sier her oppe. Barnet/barna har godt av å være litt borte fra mamma og pappa.

Dem som aldri er borte fra barnet sitt. Er dere med barna bare besteforeldrene skal være sammen med dem å da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...