Gå til innhold

drikker dere øl, med alkohol?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre.. jeg gjør IKKE d..tar avstand fra absolutt alt med alkohol..synes d er best for meg jeg.

Men, her om dagen, så skulle jeg på stranden med en venninne, og jeg gledet meg kjempemasse, så sa jeg til henne, åh, eneste som mangler nå er iskald pils, ingenting er som iskald pils i soltsteiken på stranda! men vi får ta d neste sommer;)

så sa hun, ja jeg har et par øl vi kan ta med oss jeg.

så sieer jeg at jeg ikke vil touche alkohol i d hele tatt, jeg er gravid og d er ingen som vet hvor mye eller lite alkhol d skal til for å skade babyen... så bble hun helt lang i maska å bare; herregud, du kan ta deg 1 øl?! jeg gjorde d når jeg var gravid flere ganger. d kan ikke skade med 1 øl!?

jeg ble helt sjokkert... javel, så tok hun seg en øl i ny og ne og fikk en frisk baby, og folk drikker seg drita også, noen setter heroin.. men JEG vil ta avstand, og synes d var sjikkelig kjipt at hun nærmest ville bestemme at jeg SKULLE ha 1 øl, for å bevise at d ikke var skadleig?

er så glad jeg ikke lar meg presse i sånne situasjoner, hadde hatt sjikkelig dårlig samvittighet om jeg drakk en øl liksom..

d kan godt hende d ikke er skadelig men jeg vil ikke røre alkohol når jeg er gravid.. rart at noen ikke greier ta hensyn til andres valg egentlgi...ble litt overrasket der ass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker ikke øl med alkohol i nei, men en iskald Munkholm eller Clausthaler er ikke å forakte. Nå husker jeg jo ikke smaken av ekte øl heller, så det smaker fortreffelig med alkoholfritt!! Flott at de lager slikt også. :)

Skrevet

jøss..synes d er merklig at noen vil å tør utsette babyen sin for sånnt jeg..

jeg liker hverken å kose meg med øl eller vin til vanlig når jeg ikke er gravid (kjedlig hehe,kunne ønske jeg likte d..et glass å sånn bare,ser så koslig ut )

så nei dette er ikke noe problem for meg;)

Skrevet

Nei d er absolutt ingen problem med å ta avstand fra alkohol når man er gravid! Jeg ønsker å være alkoholfri så lenge jeg har babyen i magen, og mener andre mennesker bør ta hensyn til mine valg, likesom jeg tar hensyn til andre liksom..

Derfor ble jeg også så sjokkert over venninna mi som absolutt skulle ha meg til å drikke en øl fordi hun mente d ikke var farlig.. det var faktisk sjikkelig ubehagelig situasjon jallefall når hun nærmest fremstillte meg som hysterisk fordi jeg ikke ville drikke... noen mennesker er så rare....

Skrevet

Har holdt meg helt unna alkohol - utenom en slurk hvitvin på bryllupsfesten min. Det smakte bare feil rett og slett, men derimot så synes jeg alkoholfri-hvitvin er veldig, veldig godt! :)

Skrevet

vi skal ha fest i dag og har et brett øl ståendes, men det frister ikke å drikke det. samboer har kjøpt alkoholfri rød og kvit vin til meg i dag så jeg kan vere med på festen jeg også :) vi forlova oss nemlig i går :)

Skrevet

Hei,,

Nei, jeg drikker ikke øl til vanlig, og ville aldri ha drukket noe som har alkohol i seg under svangerskapet..

Det er jeg strerkt i mot,, Mens, andre må gjøre hva dem synes er best for seg...

Her går det i isvann, og atter isvann,, Og noen ganger et glass solo...

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen, gutt i magen!!

Skrevet

takk takk :)

Skrevet

Helt enig med deg Babygullz! Jeg heller kunne aldri drukket alkohol som gravid. Synes det er rart at noen folk i 2008 faktisk synes det er greit å ta seg en øl selv om man er gravid jeg...

Skrevet

Drikker ikke jeg heller..

Men det som irriterer meg mest er de som går rundt å sier fy ang. et glass vin i sv.skapet, så står de selv å stor røyker mens de er gravide!!

Skrevet

Ja! Takk og lov for Munkholm og Aas uten :-)

Skrevet

ja no er vi i 2008 og da bør jo alle vite at man ikke drikker alkehol når man er gravid.

Skrevet

Helt enig. Eller de storrøykerne som står og prøver og lære deg om viktigheten ved å ha et godt kosthold under svangerskapet, og ikke spise for 2 bla bla bla..

Skrevet

Hehe ja ikke sant?:D Røyk er jo også helseskadelig for babyen, jeg sammenligner røyk med alkohol i sv.skapet, det er like ille syns jeg..

Skrevet

Ville aldri vurdert å drikke noe alkohol i svangerskapet nei, og jeg elsker øl ellers. Munkholm er en god erstatning, selv om jeg ikke har hatt øl-trang på disse mnd heller. Når jeg først ble gravid var det mange i familien min!! (les: voksne menn), som mente at "jovisst kan du ta deg ei øl når du er gravid"..Ehhrm..Nix!

Skrevet

Hehe, øll er ikke noe jeg savner, men derimot en kald cider å en sigarett i varme sommerskvelder.. mmmm, det gleder jeg meg til=)

Har drukket før testen ble positiv og alt det der men når bekreftelsen har komt har jeg ligget unna... må vel kunne gå ann det for en liten "evighet" på 9 mnd=)

Skrevet

Nei, jeg rører ikke alkohol. Det er tross alt bare en kort periode i livet man går gravid, så da bør man klare å holde seg uten. Forresten så har man alternativer, som clausthaler, munkholm etc. =)

Skrevet

Jeg hadde meg litt av en munkholm ute på terassen en av dagene d var så varmt, men jeg måtte bare la d bli med den ene slurken for d smaker jo øl, og jeg følte d ble helt feil uansett om d ikke finnes et snev av alkohol i munkholmen...

Ble med is-te istedenfor da ja:) smaker faktisk mye bedre=D

vet ikke hvordan d står mellom røyk og alkohol, hva som er mest skadelig, men jeg tar avstand fra begge deler...

har 2 andre venninner som er gravide, der hun ene røyker og hun andre drikker red bull...dem diskuterer seg i mellom hvem som er mest uansvarlig der... d er noe med alt.

Jeg liker ikke energi-drikker og har ikke tenkt over om d er farlig eller ufarlig når man er gravid, men man bør vel ikke akkurat pøse nedpå med d heller...røyk og alkohol tar jeg jallefall avstand fra..og d LENGE før jeg var 6 måneder på vei(måtte bare få d konstatert ettersom noen greide å påstå at jeg røkte til jeg var 6mnd! noe som overhode IKKE stemmer overens med fakta)

Skrevet

Munkholmer her,men på ferie i sommer drakk sambo og et vennepar masse deilig rødvin (som jeg eeelsker),og da hendte det at jeg smakte en slurk og to til maten. (Ja,en slurk og to, IKKE et halvt glass....!)

Ser ikke faren med det,akkurat.

Skrevet

utepilsen er av type uten her oxo.... syns det er godt jeg:) kjenner mange som har drukket både øl og vin i svangerskapet, men jeg ser ingen grunn til å utfordre sjebnen der.... og det er da ikke noe stort problem å la det være en sommer heller.... syns å huske noen somre fra før barnetiden oxo..... hihi.....

Skrevet

Drikker øl uten alkohol jeg :) Iskald Munkholm er rett&slett nyyydelig på varme dager :) mmm! Bedre enn vanlig øl faktisk :D Får ikke den ettersmaken etterpå, blir ikke påvirket, kan kjøre bil.. Og alt det passer meg perfekt :) For er jo kun smaken jeg vil ha, og ikke alkoholen. Rører ingenting med alkohol jeg heller..!!! Samme med røyk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...