Gå til innhold

sutter på hånda!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er ikkje sikkert at ho kjem til å sutte på tommelen sjølv om ho suger på handa no. Mine har og sutta på hendene når dei var så små og ikkje brukt verken smukk eller tommelen:)

hendene er spennande for dei når dei er i denne alderen og dei må smake på dei. og så kan det vere noke som klør nede i gommane:(

Hei. Vi strever med at hun skal ha både smukk og hendene i munnen samtidig. Så det blir mye putting av smukke, for hun dytter ut smukken hele tiden. De sutter på hendene for å bli kjent med dem, for barna putter alt i munnen når de skal finne ut av ting. Vi må vel bare vente å se :-)

Min også!! Hun sutter som besatt!

Vi gav henne smokk da hun var rundt 6 uker. Tenkte det var greit å bruke når det var tydelig at hun ikke trengte mat, eller når var ute og kjørte bil eller på tur uten mulighet for annen trøst. Hun trengte den ikke for å sovne. Har vært flink å bable seg selv i søvn hele tiden. Men nå siste halvannen uken hører vi henne ligge å smatte og godte seg, og titter vi bort har hun omtrent hele knyttneven i munnen. Vi gir smokk, hun spytter den ut og finner hånden...Om igjen og om igjen...

Men er det kanskje en del av det å oppdage hendene sine? Hun har ikke begynt å titte på dem enda.Eller er hun på god vei til å begynne med tommelen? Har virkelig ikke lyst på det siste....

Hei. Vi lyster ikke på at hun skal begynne med tommelen, for det var vist et store strev med å få pappa'n hennes til å slutte før han skulle begynne på skolen :-) Da er det enklere med smukken ja. Den gamleste jenta mi brukte smukk, hun sluttet når hun var 2 år. Hun nr 2 brukte ikke noen ting. Så er det hun lille nå da. Hun har jo sånn suttebehov som jeg ikke har sett maken på i perioder, men for det meste når hun er trøtt og sliten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...