Gå til innhold

sutter på hånda!!


11.mai-08

Anbefalte innlegg

Jenta mi vil ikke ha smokk, men suger ihrdig på hånda si! Har ikke lyst til at hun skal venne seg med tommelen:( Gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikkje sikkert at ho kjem til å sutte på tommelen sjølv om ho suger på handa no. Mine har og sutta på hendene når dei var så små og ikkje brukt verken smukk eller tommelen:)

hendene er spennande for dei når dei er i denne alderen og dei må smake på dei. og så kan det vere noke som klør nede i gommane:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi strever med at hun skal ha både smukk og hendene i munnen samtidig. Så det blir mye putting av smukke, for hun dytter ut smukken hele tiden. De sutter på hendene for å bli kjent med dem, for barna putter alt i munnen når de skal finne ut av ting. Vi må vel bare vente å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også!! Hun sutter som besatt!

Vi gav henne smokk da hun var rundt 6 uker. Tenkte det var greit å bruke når det var tydelig at hun ikke trengte mat, eller når var ute og kjørte bil eller på tur uten mulighet for annen trøst. Hun trengte den ikke for å sovne. Har vært flink å bable seg selv i søvn hele tiden. Men nå siste halvannen uken hører vi henne ligge å smatte og godte seg, og titter vi bort har hun omtrent hele knyttneven i munnen. Vi gir smokk, hun spytter den ut og finner hånden...Om igjen og om igjen...

 

Men er det kanskje en del av det å oppdage hendene sine? Hun har ikke begynt å titte på dem enda.Eller er hun på god vei til å begynne med tommelen? Har virkelig ikke lyst på det siste....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi lyster ikke på at hun skal begynne med tommelen, for det var vist et store strev med å få pappa'n hennes til å slutte før han skulle begynne på skolen :-) Da er det enklere med smukken ja. Den gamleste jenta mi brukte smukk, hun sluttet når hun var 2 år. Hun nr 2 brukte ikke noen ting. Så er det hun lille nå da. Hun har jo sånn suttebehov som jeg ikke har sett maken på i perioder, men for det meste når hun er trøtt og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd flere typer smukk? Vi fikk han til å like smukk med fjerde typen vi prøvde. Den som har blitt suksess her i huset heter Trøst, og kan kjøpes på noen apotek og på babyshop tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...