Gå til innhold

er så lite liv syns jeg.... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at magen har forandret seg fra igår til idag.... Hadde en uke med masse kynnere og nedtrykk så nå er det litt lite liv + nesten ikke noen kynnere.... Jeg er i uke 36.... Noen andre som har hatt det sånn? Jeg var hos jordmor for 3 dager siden og da var alt helt fint.... Syns magen har synket litt og det spenner en del rundt naveln... kan det hva orsaken? snille noen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men du..er du så bekymret så ring føden..de kan nok berolige deg..eller du kan komme til en sjekk..

men min lille gutt er og rolig til tider..men så lenge jeg kjenner han mangen ganger i løpet av en time..så blir jeg beroliget..men d er jo meg..er og i uke 36..å av og til så livner han så til at da er d full rulle her inne..jeg og har merket at magen har sunket litt i d siste..å de kynnerene kommer å går..d er bare kroppen så forbereder seg,så de trenger absolutt ikke komme hele tiden..jeg hadde mye kynnere å murringer for ca 2 uker siden..så ble d stopp..men nå har jeg begynnt å kjenne mer til murrringene,spes om natten..

Skrevet

Ring å snakk med føden om du er bekymret, bedre å ringe en gang for mye..

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde det sånn sist gang.. med nr. 3.

Det ble plutselig helt stille inni der, ingen bevegelse i det hele tatt. jeg var vel i uke 39 da.

Jordmor anbefalte å gi babyen sukkersjokk; hvilket jeg gjorde; bøtta ned sjoklade, juice og brus.. men kjente så vidt bittelitt hikking.. ikke noe mer.

Ringte til føden og fikk beskjed om å komme.

Da de målte pulsen så hadde den lille stresspuls; var oppi 180 -190 stadig. Jeg ble ekstra fulgt med.. så satte de i gang alt sammen, men ingenting skjedde -hadde rier, men det ville ikke åpne seg. Så fikk plutselig babyen puls på 30.. Da bare løp de avgårde med meg og det ble hastekeisersnitt. Det viste seg at jenta mi hadde 2 ekte knuter på navlestrengen -hvilket gjorde at hun ikke hadde fått noe næring den siste tiden + at jeg var tom for fostervann (jeg pleier bli det-har derfor ekstra oppfølging)

Ring føden hvis du er i tvil, det er virkelig bedre å ta en telefon for mye!!

-og de tar lite liv og en bekymret mor på alvor!

Lykke til!

Skrevet

ååå herregud..så skremmende:(

så bra at alt gikk godt med jenta di..(reknet med d siden du ikke nevnte noe mer)

ja liv i magen må man ta på alvor..d er ikke for ingenting de skriver så mye om d nå for tiden i blader å her inne..

Skrevet

Ja, glemte å skrive det; jenta var frisk som en fisk, men kom veldig sulten til verden.. Men hadde jeg venta lenger så hadde det ikke gått så bra..

Så kjenner dere tegn til lite liv på slutten så ta kontakt!!

Det er så verdt det, den vonde følelsen skal man ta på alvor!

Så jenter; ring en gang for mye, enn en gang for lite...

Skrevet

Tusen takk for svar!! Idag har jeg kjent mer spark mens igår nesten ingenting... Føler at magen har sunket også.... Det blir mindre bevegelse der inne siden det blir mindre plass har jeg hørt?

Jeg har en time til en ul kontroll og siden jeg var hos jordmor for noen dager siden..... Formen min er veldig bra nå mot for noen dager siden, den hadde vel ikke vært det hvis det hadde skjedd noe?

Men skal kanskje ringe føden likevel.....

Skrevet

Formen min var bra, men ikke babyens.. derfor skal man ta lite liv alvorlig... Er nok naturlig med mindre liv på slutten pga plassen, men hvis man får en fornemmelse av at det er for lite liv, så må man ta det alvorlig... Håper alt går bra med deg!! Jeg har angst for at historien min skal gjenta seg nå med nr. 4... så jeg slapper ikke helt av før jeg har prinsessa i armene mine jeg!

Skrevet

Formen din trenger ikke ha noe med bebisen sin form!! Jeg hadde ringt føden med en gang. De sier at hvis man blir bekymret på den måten så skal man ikke en gang vente til dagen etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...