enik<3M06&L08<3 Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 jeg prøver meg for første gang nå, jeg har kokt opp en kg bær, og latt det trekke på svak varme en stund(sto at bærene skulle skifte farge, men det gjorde dem jo aldri) så har jeg satt det til siling, men det ble jo nesten ikke noe saft ut av det, har jeg gjort noe feil, el må man ha maange kg få og få en del saft!??
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 jeg er ikke sånn veldig dreven på å koke saft, pleier å koke med saftkokerkjele... men må mya bær til for å få litt saft... jeg kokte en sånn stor 10 liter kjele med bær i med vann under da og dette stod 1 time før de skiftet farge.... ble ca 4 liter saft..... tror kanskje du bør koke bærene i en god del vann og ganske lenge?? da får du surkokt saft, denne kan fryses og kokes opp igjen senere med sukker eller du kan koke den engang til med litt sukker med engang...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 oki.. da er det nok jeg som ikke har latt det koke lenge lenge nok.. litt utålmodig, hehe... ja, skal koke det opp igjen og ha i sukker, var bare mengden jeg stusset på, hehe... men da har jeg vært ute og plukket 1 kg til, så prøver vi en gang til, hehe! takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå