chrissi Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Begynner å få mer og mere lyst til å føde i vann. Eller ivertfall sitte der i åpningstiden. Er det noen som syns at dette har lindret smertene?
Vilde08 Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Dytter på denne;o) Har vel egentli betsemt meg for at jeg ønsker å føde i vann. Skal til samtale på sykehuset om 2 uker ang dette. Men ønsker å høre andres erfaringer.
anette&tutta mari :) Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 jeg satt i badekar fra 8-10cm. samboeren min spurte om det gikk ann å føde i badekaret, men jordmor anbefalte ikke det for førstegangsfødende. og det er jeg litt gla for egentlig. hadde nok følt at jeg hadde lite kontroll i badekaret, ingenting å gripe tak i under pressriene f.eks. i senga fikk jeg sånne håndtak og de kom MEGET godt med:)
*mary had a little lamb Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg har vel også mer eller mindre bestemt meg for å føde i vann. Kjøpte siste utgave av bladet Gravid, der er det en reportasje om vannfødsel. Hun som fødte der sto på huk og lente seg over kanten på karet og holdt seg fast i badekarkanten. Så veldig riktig ut - og jeg tenkte aha - sånn er det jeg skal sitte på slutten :-) (Jeg er også førstegangsfødende). Er også veldig interessert i å høre erfaringene til de som har forsøkt dette.
*mary had a little lamb Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Eller hun satt vel på knærne foroverbøyd om dere skjønner hvordan jeg mener...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 jeg brukte vann som smertelindring. ville egentlig føde i vann, men fikk ikke lov siden snuppa var så liten (2820 gr, ikke liten syns jeg da, men..) jeg satt i vann fra 5 cm åpning og til 10 cm, det tok bare 1 time før pressriene kom, trur nok at vannet gjorde så det gikk fortere og jeg syns virkelig at det varme vannet lindret smertene, ganske deilig å nesten være vektløs eller hva jeg skal si. jeg hadde ikke noe å holde meg i når jeg kom opp i senga siden jeg ikke kom meg inn på et føderom, så fødte i undersøkelse senga på badet der og der var det ikke noe håndtak holde seg i så måtte holde rundt låra mine..hehe...ganske glatte for å si det sånn...hehe.. så jeg vil anbefale det på det sterkeste:) lykke til alle sammen.
chrissi Skrevet 3. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2008 Så fint å høre! Nå ble jeg enda sikrere på at jeg vil føde i vann!
Mama B Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Det er mye diskusjoner rundt det å føde i vann. Fostervannet klemmes ut av lungene til babyen når han presses ut av fødselskanalen, og han skal puste inn lust for første gang. Men når de fødes i vann blir første innpust badevann. Infeksjonsfare osv. Jeg skal ikke føde i vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå