Gulle84 Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Har de siste dagene hatt mistanke om at jeg kan være gravid. Tok en test nå.... streken helt til høyre er helt klar, men etter ett/to minutter kom den andre streken så vidt frem den og!! Hva betyr dette??????? Den er langt i fra like klar som den til høyre.... men den er der. Ble helt svimmel her jeg sitter nå........ Noen som vet hva det betyr? er jeg gravid? eller kan det komme en sånn helt lys strek selv om man ikke er gravid??
n_baby Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Du er gravid... Litt vanskelig å lese ut i fra innlegget ditt om du kommer til å le eller gråte nå... Men lykke til:-)
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Er du HELT sikker??????? Jeg gråter....... og skjelver.
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2008 Og hvorfor er ikke begge strekene like klare?? og hvorfor kom den sterke streken til høyre frem først???
rigmora Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Hei. Den første testen jeg tok ( ca to uker siden) var også veldig svak. Men så tok jeg to andre tester etterpå fordi jeg var så usikker, og de var helt klare. Kan være en ide å prøve å ta flere?Prøv f eks en annen type gaviditetstest? Lykke til =)
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 Jeg kjøpte en sånn topakning.... skal jeg ta den nå med en gang eller vente til i morgen? Hadde apoteket vært åpent hadde jeg gått ned å kjøpt en tipakning... Kan noen fortelle meg at dette går fint....?? Ikke planlagt, halvtime siden jeg testet og vet ikke om jeg skal ringe typen eller ikke........... han er hjemme hos foreldrene sine og skal på fest i dag. Student og bor i en 30 kvm leilighet....
Gjest Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Så lenge du fulgte bruksanvisningen og gjorde alt riktig så er du nok gravid. Testen reagerer på hcg hormon som du har i kroppen når du er gravid. En strek, selv om den er svak, er positivt resultat på dette hormonet. Konsentrasjonen av hcg i urinen kan variere litt ut i fra hvilken urin du brukte og om den var utvannet ved at du for eksempel har drukket mye før du gikk på do, og derfor kan det gi deg en svak stek hvis konsentrasjonen ikke var så høy. Men den var der og da er du som sakt sannsynligvis gravid. Konsentrasjonen av hcg stiger også utover i svangerskapet. Morgenurin inneholder som regel mere av dette hormonet, så du kan jo ta den andre testen i morgen tidlig. Tok mange tester jeg før jeg trodde på de svake strekene. Snakk med kjæresten din om du føler det er viktig for deg, eller så kan du vente til du føler deg litt mer sikker. Lykke til og håper det ordner seg. Det gjør det nok skal du se
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2008 Tusen takk for svar alle sammen!! Slik jeg har forstått det så viser den streken helt til høyre at man har utført testen riktig og den til venstre at man er gravid.... så da må jeg jo ha gjort det riktig da. Skal uansett ta den andre testen med en gang jeg må tisse igjen... Dette her helt utrolig..... sitter bare å stirrer i veggen her. Skulle ønske kjæresten min var hjemme
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2008 Da har jeg tatt tre tester i ettermiddag og alle viser en svak strek...... Da er jeg vel nokså sikkert gravid da....
rigmora Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Ja da er du nok gravid =) Gratulerer! Jeg fikk heeelt sjokk når jeg fant ut av det, selv om jeg egetlig var veldig glad. Var veldig glad for at kjæresten min var der. Lykke til !
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 sier bare gratulerer jeg:)
Gulle84 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. august 2008 Nå har jeg tatt fire tester og alle viser en svak positiv strek..... Skal ta en til i morgen tidlig..... virker bare så uvirkelig at det skal være noe inni der, selv om symptomene er til stede. Har alle testene liggende foran meg på stuebordet her... sitter å ser på samtlige HELE tiden. Skulle ønske kjæresten min var her!!!! Men han er på fest.... litt teit å si det til han når han er småfull.
Gulle84 Skrevet 3. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2008 Og en ting til: Når jeg hadde siste blødningsdag i forrige mens den 6 juli og syklusen min er 26 dager.... da er jeg fire uker på vei ikke sant? Skulle hatt mensen i går. Gjør ikke annet enn å surfe på nettet ang graviditet nå... ikke får jeg sove heller. Blir gøy med en 12timers vakt på jobb i morgen nå. Bare masse tanker i hodet og lite søvn....!
AE84 Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 gratulere så mye :oS alt ordner seg til slutt!! d var nok "ment to be" :oD lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå