rigmora Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hei. Jeg er 7 uker på vei. Jeg er kvalm, vondt i brystene, vondt i hodet og humørsvigninger. Har vært hos legen og fått konstantert at jeg er gravid og alt virker veldig normalt. Men jeg er redd for at noe skal gå galt. Tror at mensen kommer hver gang jeg er på do, er redd for å løfte ting, bli for sliten osv fordi jeg er redd jeg for spontanabort. Jeg har en storesøster som har spontanabortert 7 ganger de siste årene. Dette pga en skade som skjedde under en graviditet for noen år siden. Vet jo at jeg ikke er henne, men tenker altfor mye på at noe galt kan skje. Er det noe flere som har disse tankene? Og er det noen som vet odsen for at alt vil gå bra? Jeg skal til ultralyd i uke 10 og er engstelig for at ikke hjerte slår el noe lignenede.... Hadde vært glad for tilbakemld =)
Randis Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Ikke stor sjanse for at dette skjer med deg. Vet ikke oddsen, men den er ikke stor. Etter uke 8 er du ganske sikker ifølge legene på sykehuset og der er du jo snart. Er en av de som har mistet veldig mange ganger og vet godt hva det går ut på. Skjønner godt du er redd for det, med ei søster som har gått igjennom det så mange ganger. Tror det er bare normalt å være engstelig. Jeg er det vær gang og prøver å være positiv til det motsatte er bevist, og merkelig nok funker det. Ikke ofte bra resultat, men tenker ikke så mye på det negative før det er påvist. Er gravid nå og tenker av og til på det. Skal sikkert på ul snart jeg også. Skal til legen 13.august. Får se da. Får bare håpe alt er greitt. I uke 10 på ul får du se endel. Blir spennende. Gå ut ifra at alt er bra du. Håper du klarer å slappe av med det.
rigmora Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Takk for oppmuntrende svar =) Det er sikkert veldig lurt å tenke positivt. Jeg har jo egentlig ikke grunn til noe annet. Jeg ønsker deg lykke til ! Jeg har skjønnt at det kan være vanskelig å tenke positivt i din situasjon, så det skal du ha ros for =) Ha en fin lørdangskveld.
2009bebis<3 april gull Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 ååh, jeg har det akkurat på samme måten!! er dritt redd.. off, ikke noe gøy.. er bare 5 uker på vei til mandagen da, men skal bestille en UL i uke 7, håper hjertet slår, jeg vet ikke helt hvorfor jeg bekymrer meg, vi har aldri hatt noe særlig av spontanabort i vår familie, er bare veldig redd:( men jeg også tror at mensen kommer hele tiden, jeg har nesten ingen syptomer på graviditet da, men akkurat det bekymrer meg ikke såå mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå