polarn & pyrene Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Noen som har tatt det i det sisste og kan fortelle meg hvor ca mye dere betalte? Og hvordan er reglene på lett og tung motorsykkel? jeg har nemlig bilførerkort hva må jeg ta for å kjøre sykkel?
Maria&Casper Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Begynner å bli noen år siden jeg kjørte opp da, jeg betalte ca 11K.. Spiller ingen rolle om du har billappen fra før av, du må ta hele teorien til mc og eksamen på BT. Så er det jo sikkerhetskurs på bane, landevei, bykjøring og de obligatoriske kjøretimene. Det eneste du slipper siden du har bil lappen fra før av er det trafikale grunnkurset Lett MC: Lett MC, klasse A1, gir rett til å kjøre motorsykkel opptil 125 kubikk. Opplæring kan starte ved 15 års alder - oppkjøring tidligst på 16 års dagen. Dette førerkortet gir større frihet enn moped, man kan kjøre i høyere hastighet, det er ikke begrensinger for hvor en kan kjøre og det er lov å ha med passasjer. Du som er mellom 18 og 21 år får først førerkort på mellomklasse MC: motorsykkelen kan ha opptil 34 hk motorkraft etter å ha mellomklasse i to år, eller ved fyllte 21 år, blir førerkortet uten begrensninger. Samme opplæring som tung MC - ikke ny førerprøve ved overgang til tung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå