Gullklumpen! Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Kan dere fortelle om deres opplevelse av det? Positivt og negativt!
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Dytter, for har den siste tiden hatt lyst til å prøve dette
Mamman til Ovedie Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Melder interesse og dytter jeg også :-)
Katsi Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg fødte min 2 i vann. Prøvde med 1 også, men da gikk jeg for tidlig i badekaret så riene stoppet opp litt og jeg måtte opp igjen. Var utrolig avslappende og smertelindrende å ligge i det varme vannet. Hadde lystgass ved siden av som også funket bra, lettere å puste riktig. Kom inn på sykehuset kl 23 med 6 cm åpning og fikk etter ca halvtime gå opp i badekaret. Følte det var ganske vondt før jeg gikk oppi, og vannet lindret med en gang. Nå gikk det jo ganske raskt da, gutten var ute 00.15, etter å ha presset i bare 5 min. Satt slik at jeg så babyen komme ut, og det gjorde mannen også. Skal føde i vann denne gang også hvis det lar seg gjøre. Hadde så positiv fødeopplevelse at jeg ville ha en til med en gang, men klarte heldigvis å styre meg:)
moniqmedspire Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Vi kom på sykehuset og inn på badet kl 1345. Ble undersøkt og hadde 5 cm åpning.. satt meg i badekaret (satt i kar under riene på 1. mann også..) Det er innmari godt å være i vann. Litt vektløs, kan bevege seg litt og det varme vannet lindrer. Jeg fikk fort mer åpning, og lille gull var ute kl 15:03 fantastisk!! Hadde jo et ønske om å klare å føde uten bedøvelse (sist var litt mer jobb, tok tid og jeg fikk epidural og lillegutt kom med sånn kopp...) Nå raste det avgårde og det var en flott fødsel! Hadde derimot ikke noen plan om å føde i vann! Men, tok det som det kom, og jeg lå jo der... fort gikk det og! Vondt, men sånn er glemt fort. Dessuten overlevde jeg jo ;o) litt smerter må man jo igjennom... hehe... Jeg slappet mer av i badet enn på en fødeseng ) Var fort oppe på beina og følte meg veldig bra etterpå.. ) Lykke til !!
Lykkepålandet Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Hvis du går inn på nrk.no så kan du se fødselen til en som føder i vann(hvis du ikke allerede har vært der og sett den:) Følg Atle og Helene i svangerskapet heter den serien.
Trollkatt Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Fødte min første i vann, da satt jeg i badekaret fra kl 23-03. Var kjempedeilig! Riene ble litt svake, men jeg fikk akupunktur som hjalp på riene, og jenta mi kom ut i en grå sky av fostervann og annet mudder. Under fødsel nr to satt jeg i badekar i 4-5 timer, men riene stoppet helt opp, og akupunkturen hjalp ikke, så da måtte jeg komme ut og føde i seng. Helt greit, det. Var utrolig deilig å sitte i badekaret så lenge jeg kunne. Merket veldig stor forskjell på riene da jeg gikk ut av badekaret med jevne mellomrom for å få dem i gang igjen. Så fordeler er jo at det er veldig deilig, siden det tar toppene av riene, hjelper mot eventuelle ryggsmerter, også var det veldig deilig etter hvert som vannet ble kaldere, for jeg trengte avkjøling under fødsel nr to! Var også deilig å bli spylt på ryggen. En annen fordel er at huden blir veldig tøyelig, og sjansen for å revne alvorlig minskes. Det er ingen garanti mot å revne, men jeg revnet ikke i det hele tatt, og de sa at det var delvis pga vannet. Den eneste ulempen jeg kan komme på, er at riene kan dabbe av. Enda en fordel, hvis babyen kommer ut i vannet, så blir h*n jo ren og pen med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå