Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hei! Jeg har nylig sluttet med p-piller etter svært langvarig bruk (15 år, sist brukt Yasmin). Har foreløpig ikke fått igjen mensen, men teoretisk skal den komme når som helst. Noen som har erfaringer å dele ang hvor lang tid det tar før systemet kommer "i gang" igjen etter bruk av p-piller? Elers er jeg helt ny her, og ikke helt inn i disse forkortelsene som blir brukt her.. Noen som vil være så greie å klargjøre dette for meg? :-)
melkekua™ Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Hei! Jeg brukte Yasmin før jeg ble gravid med førstemann, dog jeg hadde ikke brukt de lenge. Jeg ble gravid rett etter p-pilleslutt (var forberedt på at dette kunne ta laaaaaang tid). Det kan alt fra 1 mnd til 1 år før systemet er iorden igjen! Jeg skal dytte opp tipslista for deg. Der vil du lese masse nyttig info ) Lykke til med prøvingen!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Jeg gikk på yasmin, og da jeg sluttet fikk jeg regelmessige sykluser så og si med en gang:) Masse lykke til med prøvingen!
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Jeg har også brukt yasmin og ble gravid på første forsøk både med tobias og spira i magen Brukte yasmin mellom tobias og denne (amma ikke) Lykke til
Mamma-til-3-jenter Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jeg har også gått på p-piller lenge, Yasmin den siste tiden. Virker som alt er normalt etter at jeg slutta, syklusene er noenlunde like lange hver mnd. Men er desverre ikke blitt gravid enda.... :-(
Dilldall Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Gikk på pilla i 7 år. Sist Yasmin. Slutta med pilla i mai, fikk da mens. Så gikk det 28 dager, fikk ny mens. Men det er nå snart 42 dager siden. Har tatt test og er ikke gravid. Prøvde heller ikke. Dette skulle bli den første prøveperioden vår (1pp). Så ikke alle er like heldige å få normal syklus med en gang. Er flere her som sliter med det. Er noen som er oppe i 60 dager og sånt. Men det retter seg som regel etter hvert.
Oo Miss Sophie oO Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Sitter med samme problemstillingen her...sluttet akkurat på yasmin... iflg siste mens skulle jeg hatt eggløsnings rundt disse tider....men ser nå ut som om jeg har en begynnende mens på gang isteden.... noen som har opplevd dette??
elisabeth89 Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Hei!! jeg har brukt p-piller i ca 5 år, sluttet januar i år, og har enda ikke blitt gravid:( men tror dette er veldig avhengig av kroppen din, og leve stilen din.. stress osv spiller nok inn her tror jeg. så man må bare slappe av og nyte røveperioden(e) masse babystøv++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++:D:D
olovis Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 hei har også akkurat sluttet på p-piller (yasmin) jeghadde 1 mens (mensen = tr =tante rød)16 juli, og utfra ca gjetting så hadde jeg el (eggløsning) rundt 30 juli nå går jeg bare å venter på å se om tr dukker opp igjen. mange sier man er veldig mottagelig den første tiden etter p-pille slutt. men det vil nok variere veldig fra person til person. så det er bare å starte. =) lykke til
olovis Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 glemte nesten å ta me denne forkortelsen. IKM = ikke kommende mens
MaMia♡ Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Jeg slutta på p-pilla (Microgynon) for 1 uke og 2 dager siden. Og fikk TR etter 1 uke. Håper ikke det blir noe tull med syklusen. Hadde gått på pilla i 8 år før jeg nå nylig slutta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå