Gå til innhold

mens smerter i uke 15....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min uke 15 og har en del menssmerter, er det vanlig? er det fordi livmoren strekker seg og at mgen vokser?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Jeg er også plaget med dette og til tider er det ganske smertefullt. Jeg har snakket med legevakt, min fastlege og sentde også inn spørsmål til gynekologen på lommelegen. Alle sa at dette mest sannsynlig var normalt, og som du selv sier er det fordi livmoren din vokser. Den inneholder mye muskelfibre og bindevev og det kan gjøre vondt når det skal strekkes og utvides. Den skal også bane seg vei forbi alle tarmene dine så det er litt slossing om plassen der inne for tiden. Dette kan komme og gå litt i løpet av svangerskapet, men så lenge du ikke har noen blødning eller andre unormale ting ved svangerskapet så er det nok ikke noe å bekymre seg over.

Men blir du ikke beroliget og fortsetter og bekymre deg så er det bare å ringe lege/jordmor for å høre hva de sier. Ofte lettere å roe seg ned med deres forklaringer selv de skulle komme til å si noe av det samme.

Jeg er nå 17+1 og fikk disse smertene rundt uke 15...

Gjest Tale30
Skrevet

Hei, jeg har postet egne innlegg og har svart på slike innlegg flere ganer.. men jeg går aldri lei ;)

Jeg er snart 19 uker på vei, og har hatt slike menssmerter på og av i hele svangerskapet. Jeg har snakket med jordmor og lege om det og alt er normalt. Jeg har tatt urinprøve for å se om det kan være urinveisinfeksjon, men alt er som det skal, og babyen ser ut til å ha det helt topp.

Det jordmoren fant ut med meg var at jeg har veldig anspent mage, så når ting vokser presser magemusklene tilbake slik at jeg får vindt. Jeg ble derfor anbefalt å ta et kurs i yoga for gravide. Skal begynne på det i slutten av august.

Det er ikke så veldig rart at man føler smerte fra tid til annen når vi gjennomgår så store forandringer som vi gjør. Om du blir alt for engstelig så hjelper det kanskje med en liten tur til jordmor for å snakke om det og for å ta de prøvene de mener er relevante. Det føles veldig bra etterpå!

PS. Hvis du søker opp menssmerte eller vondt i magen i søkefeltet oppe i venstre hjørnet på siden så ser du at det er veldig mange med samme problem!

Skrevet

Jeg er på besøk fra 3.tri jeg:o) Jeg har også hatt menssmerter av og på hele svangerskapet. Fikk vite av min søster at det hadde hun også hele tiden, derfor har jeg ikke ofret EN tanke på det:o) Helt normalt. er i uke 37 jeg da.. og nå er de komt igjen;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...