loppe Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Om 14 dager begynner jeg i ny full jobb. Har seks unger, og minste er 9 måneder. Jeg gleder meg til å komme i gang, men er jo kjempebekymret for å få alt til å gå i hop. Er det noen her som har noen tips eller beroligende ord? Takknemlig for svar....
dritgrei hei hei! Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Hei loppe, for et koselig nick :-)! Tenk at du har seks unger. det er stilig, da har du anskje vært endel hjemme de siste årene? Jeg skjønner godt du er spent men jeg er ikke kvalifisert til å svare. Ikke jobber jeg og ikke har jeg mange barn, men jeg kan heie! HEIA HEIA RATTATTAAAAAA DETTE SKAL GÅ KJEMPEBRA NOEN PASSER DINE BARN DU KAN HEKLE FISKEGARN INGEN TRISTE TANKER KOMMER NÅR VI KJENNER SOL OG SOMMER MEN NÅR HØSTEN TITTER FREM BLIR DET LETT Å HENTE DEM HUSK PÅ DA AT JOBB OG UNGER PASSER FINT, OG SLUKER HUNGER KJEDELIG EN UKES TID SÅ ER BABY GLAD OG BLID DERFOR FINE HOPPE LOPPE KAN DU SLAPPE AV I KROPPE(N) DETTE VIL GÅ KJEMPEBRA DERFOR ROPER JEG HURRA!
loppe Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 thihi, takk for oppmuntringen! Ja det er sant at jeg har vært mye hjemme, og derfor vet jeg også litt om meg selv som hjemmeværende. Jeg er en mye bedre mor og kone når jeg jobber og får litt perspektiv på tingene. Når jeg er hjemme blir jeg bare så grinete på alle som roter og skitner ut klær. Men det er klart, et sted går grensen for hvor mye man kan klare, og jeg håper ikke jeg passerer den nå... Beundrer deg som er hjemmeværende, tror egentlig det er best for barna. Men da med en harmonisk mor .. Sukk, akkurat nå skulle jeg ønske at det var slik det skulle være!
Plutseliten :) Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Heisann loppe og velkommen hit Jeg har heller ikke 6 unger men server 4 innimellom og det er hektisk nok. Og hjemme er jeg også til oktober....men jeg er sikker på at dette fikser du bra!! Og du er jo selv klar over at du virker bedre når du kan være på jobben,pass bare på at du får hvilt deg og pustet litt innimellom også Kan jeg spørre om hvor gamle de andre barna dine er? Jeg er med å heier på deg og kom innom her å be om masse heiing og støtte når du trenger det )) Lykke til!
loppe Skrevet 2. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2008 Heisann Plutseliten, de andre er ganske store, 7,9,10,11 og 18. Så, he he, i teorien skulle jeg vel hatt god hjelp i dem, ikke i praksis tror jeg. Jeg er nok dessverre i curling-generasjonen av foreldre, selv om vi har så mange. Når de midterste var små, så hadde det nok ikke gått å jobbe, da tror jeg jeg ville vært "hjemme med sykt barn" mere enn jeg ville vært på jobb. Hvor gamle er dine da? Oktober er jo ikke lenge til !
Plutseliten :) Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Det var jammen tett på de i midten ja...og sykebarndager hadde nok spist opp det meste av året Dette med store og små barn,og hjelp og at de store klarer seg selv er noe jeg også ofte hører som har en datter på 16 1/2 og en sønn som blir 2 i oktober. Det er jammen meg mye "jobb" og oppfølging av henne også...og jeg er nok en av de verste curlingmamma tilfellene jeg vet om Hun hjelper så gjerne til med lillebror,men det må passe inn for henne og da er gjerne alt organisert av meg først hehe... Oktober er ikke lenge til..huff...barnehageinnkjøring begynner om 2 uker og jeg vet ikke hvem som får det verst....sikkert meg Er så heldig at jeg bare skal jobbe 50% så det blir korte dager og noe fri på minstemann det første året tror jeg.
Sånn kan det gå Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Det går så fint så. Jeg har selv 8 og jobber 100% og det funker helt utmerket. Nå utover blir bare de 7 yngste hjemme da, siden eldstemann er flyttet til utlandet for å gå et år på videregående der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå