Gå til innhold

Jadda, da var det brystbetennelse da..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endte opp på legvakta i går kveld med over 39 i feber (og det var etter å ha tatt febernedsettende) og kom ut igjen med antibiotika.. Æsj..

Greier omtrent ikke ta på puppene mine, langt mindre amme, så blir pumping og flaskemating her noen dager framover. Lille rusk sovner så mye ved puppen, så det har endt med sprengte bryst, tette melkeganger og skikkelig betennelse.

Legen jeg var hos på legevakta var ei skikkelig megge, hilste ikke på meg en gang, bare angrep puppen min med en iskald hånd, skrev noe på dataen og ga meg en resept, ikke et ord om hva jeg kunne gjøre for å unngå dette senere eller kanskje få det til å gå over fortere. Synd at sånne mennesker blir leger.

Trodde det var normal folkeskikk å hilse på folk jeg. Hvertfall når du skal ned i BH'n på dem. Kanskje bare jeg som er rar..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg syns det er vanlig folkeskikk ja. Leit at leger "glemmer" sånt når de har dårlig tid...

Når det er sagt så er mine råd å massere brystene jevnlig - jeg brukte kluter som jeg vred opp i kjempevarmt vann (så varmt som jeg klarte å ha på fingrene) og gned godt før og etter pumping. Holde puppene generelt varme (jeg brukte ullinnlegg hele sommeren), og prøv å unngå at lillerusk sovner ved puppen. Jeg kilte, strøk, strakk på beina, rapte osv for å holde henne våken, og prøvde å legge amming til de tidene hun nettopp hadde våket fremfor rett før legging- større sjans for å holde henne våken da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...