Gå til innhold

Sykepenger, Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere år siden sist jeg var sykemeldt, så jeg aner ikke hvordan dette fungerer lengre.

Jeg har vært sykemeldt i 3-4 uker nå, og har ikke fått noe slags info om hvordan alt foregår.

Skal jeg levere skattekort til Nav?

Når jeg er fast ansatt i 50 % men har jobbet mye mere enn dette hver mnd, tar de ett gjennomsnitt?

Er det noe jeg selv må gjøre?

Kjenner jeg begynner å få litt småpanikk nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikek gjøre noe annet enn å levere sykemeldingene dine til arbeidsgiver - disse videresender og gir trygdekontoret opplysningene de trenger. Men så vidt jeg vet så får du en dagsum beregnet ut fra hva du vil tjene i 50% stilling, uanvhengig av hvor mye du har jobbet ekstra i det siste, såfremt det ikke har vært på fast timeskjema (tror det er sånn at om du jobber faste timer som overskrider det du har kontrakt på over en viss periode så er dette da blitt dine faste timer).

Skrevet

Så da har alt jeg har jobbet ekstra vært til ingen nytte da? Har jobbet mere for jeg trodde det ville gi meg ekstra foreldrepenger og alt. :o(

Skrevet

Jeg er som sagt ikke helt sikker, ta en tlf til arbeidsgiver/nav for sikkerhets skyld. Eller mail - så har du det skriftlig :o)

Skrevet

Problemet er at jeg ringte Nav i går, og hun kunne ikke svare meg... *Bombe*. Lurer på hva de vet på det der kontoret egentlig. *oppgitt*

Men takk for svar! :o)

Skrevet

Du leverer sykemeldingen til arbeidsgiver og nav lokalt, arbeidsgiver sender skatte og lønnsopplysninger til nav og etter 6 uker (mener jeg å huske) må du og arbeidsgiver utarbeide en plan for hvordan ting vil bli fremover.

Du vil kun få penger for stillingsprosenten din og ikke for det du har jobbet overtid eller ekstra, ved foreldrepenger derimot tar de et gjennomsnitt av det du har tjent de siste mnd.

Skrevet

Ok, veldig godt å høre! :o)

Men vet du om jeg også da vil bli lønnet med tilleggene? For de er jo på en måte en del av lønna. E jo utrolig merkelig at man blir straffet for å ikke kunne jobbe en periode.

Skrevet

du får det faste av arb giver og det du har jobbet ekstra av nav, dem regner gj snittet de sist mnd du jobba.. BOMBE sikker på det=)

Skrevet

Du skal ikke tape på å bli sm=) lykke til

Skrevet

har hørt at mann skal ha sykepenger for de timene mann KUNNET gått ekstra hadde mann ikke hadde blitt sykemeldt .. men undersøk med nav eler med arbeidsgiver de vet kanskje .. men det var en fugel en gang som sa til meg at man skulle ha også for å tape på å ikke kunnet gå ekstra når en er sykemeldt .. om du skjønner hva jeg mener ..

ble litt rotete men ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...