Tropisk Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Er 40+1 uker på vei idag. Har menstermin idag og idag tidlig etter et dobesøk, kom slimproppen når jeg tørket meg. Ble strippet med jordmor igår og har hatt murringer siden det. (men det har jeg også hatt noen uker nå...) Hva er det beste å gjøre nå? Bevege seg mye eller hvile? Noen med erfaringer? Er litt usikker på om jeg leker fostervann også, så har tatt på et bind for å sjekke det. Vet at hodet til babyen er festet, så da er det vel trygt å bevege seg? UL-termin er mandag, og igår ble det bestemt at jeg blir satt igang med drypp på mandag om ikke noe skjer av seg selv før den tid. Dette pga total ruptur sist og stor unge. I tillegg har jeg antydning til svangerskapsforgiftning. Har så lyst at fødselen skal starte av seg selv... Vil gjerne høre fra andre som har blitt satt igang med drypp, er litt nervøs i fht det. Ble som sagt strippet igår. Fikk vite etterpå at jeg var moden med 2 cm åpning. Vil så inderlig at ting skal sette igang nå!!! Hjertesukk fra meg...
anette&tutta mari :) Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Dagen jeg fødte så gikk slimproppen kl 12 ca. Jeg ordnet litt i huset men så begynte riene. Da slappet jeg litt av, men følte at jeg måtte gå rundt og bevege meg for at ikke riene skulle gjøre så vondt. Ringte føden 13:30 og var på sykehuset 14:30. 19:12 var tutta ute:) Så jeg tror kanskje du bør hvile deg, hvis fødselen skjer idag så bør du ha nok krefter. Jeg hadde kun spist 3 lomper med brunost så jeg var tappet for energi når jeg skulle føde.. Tror jeg drakk 2 liter rød, sterk saft under fødselen for å få i meg energi. Så slapp av, kos deg og lykke til, håper det skjer noe snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå