Gå til innhold

Noen som eier/har kjøpt hus/leilighet i Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd, hvordan gikk dere frem og om den er kjøpt nylig, hvor mye kostet det. Er ikke for meg, men andre. De ønsker minst 2 soverom, ikke over 1mill kroner, og helst nær stranden..Trenger ikke å være i et "norsk/turist"område, da en av de det gjelder prater tålelig bra spansk og de er forholdsvis unge og førlige og kan å komme seg frem :o)

Hører meg selvsagt rundt/de også selvsagt, på mer "seriøse" steder, men her inne har jeg fått utolig mange tips om nettsider til "røverkjøp" på forskjellig, og en annen gangen har det dukket opp noe som jeg VIRKELIG har fått bruk for/hjelp av.. Derfor prøver jeg her inne:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre kjøpte i fjor. De kjøpte gjennom et norsk byrå tror jeg, de var innom både norske og spanske selgere og tittet på en del leiligheter. Følte det tryggest å velge norsk. Mye forskjellig der ute, de endte opp med 3 soverom, 2 bad og 10 minutters gange fra stranda. Ga ca 3mill for den, men det er i typisk norsk/engelsk område. Ikke av de billigste.

Megler het noe på K, minner om Krogsveen men var vel ikke akkurat det... Veldig seriøse iallefall.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Vi har kjøpt både leilighet og hus i spania.

Leilighet med 2 soverom, 1 bad og innglassert stor terrasse med felles basseng og hage nær så og si "alt" betalte vi 200,000euro for pluss ca.10% i omkostninger

huset har 5 soverom , 3 bad, (1 ensuite) stor stue, stort kjøkken og 2 terrasser, ganske sentralt beliggende, det betalte vi 305,000euro for pluss ca.10% (tror det ble litt mindre) i omkostninger. Huset er taksert til ca. 450,000euro. ddet ble bygget i 2002

det er mange hus tilsalgs her hvor vi bor, i Fuengirola på costa del sol og mange villige og fleksible (lett desperate) huseiere som ikke har råd til husene sine lenger, siden økonomien i England er under slikt stress som den er i disse dager.

nå skal det sies at til og med i disse "dårlige" tidene så er det vanskelig å finne det de leter etter. de fleste leilighetene veldig nær stranden med god standard koster nok over 1 mill. kr. men selvfølgelig man kan være heldig

Jeg anbefaler at du titter på hjemmesiden til arriba estates, da de er kjempehyggelige og erfarne og trygge :)

lykke til :)

http://www.arribaestates.com/index.asp

Skrevet

Høres kjempeinteressant ut....Vi skal også bruke den leiligheten :o) Kan du ikke legge inn en tråd her om noe fantastisk dukker opp? Så kan vi evt da det derifra? Imens skal vi sjekke siden du oppga og lete selv. Takk til andre svar også :o) Etter å ha lett litt så ser det ut til å være mye humbug ute å går ja. Mest sannsynlig er det best å gå via norske byrå :o) Vi får bare lete litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...