Gå til innhold

hvor "strenge" er dere med mennene deres?(ang byturer og festing)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vil dere begynne å holde dem inne liksom?

samboeren min skal på utdrikkingslag i en annen by og sove over til dagen etter( er 3 timers reising og man må ta båt, går ikke båt derfra om natta!) når d er 7 uker igjen til termin. Dette synes jeg er helt greit, selv om jeg er litt redd for at om d skulle skje noe, og babyen skulle finne på å komme så tidlig, så går han jo glipp av d..men jeg synes ikke jeg skal holde han inne når d er så god tid til termin?

en venninne mente han burde holde seg hjemme, og at jeg var altfor "snill" som syntes d var greit at han drar og skal være til natten over et sted der han ikke kommer seg hjem dersom d skulle skje noe..

Hva gjør dere? Når vil dere ha mennene deres lettest "tilgjengelig" ?

jeg vil ikke leke mor for mannen mmin liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tur til Bergen da? :o) Neida, jeg er ikke streng i hele tatt.. Synes han må få ta seg en tur, heller før enn etter fødsel sier nå jeg;o) Ikke sikkert det skulle skje noe om natta heller vet du, og i så tilfelle, så kan det jo drøye ut slik han kommer seg hjem om morgenen(de har jo morgenruten vel? og bussen kjører vel sent og tidlig) Det er såpass lenge til likevel, kan ikke forvente at de skal sitte hjemme og tvinne tommeltotter i ukesvis:o) Får nok en suss og kanskje en liten gave igjen for den du.. hehe(er jo lov å hinte litt om det vel?)

Skrevet

Min mann var nettopp ei uke i England, kom tilbake da det var akkurat 5 uker til termin. Mulig han skal bort en helg (jobb) tre timer unna med bil, men den må vi snakke litt mer om. Er 38 uker da og da kan jo faktisk ting skje. Men i bunn og grunn bestemmer han selv, han er voksen og bør selv kunne vurdere hva som er viktigst. Problemet tror jeg, er at han ikke skjønner at det nærmer seg fødsel, han sier at han ikke er psykisk forberedt på at det faktisk skal skje noe, så da er det sikkert også vanskelig å planlegge som om noe skjer. Men det gjør det jo :) Han kan ikke fatte at han skal bli pappa :)

Skrevet

Nå er jeg veldig heldig da som har en som stortsett er rundt meg, om ikke med meg så er han i hvertfall ikke langt unna, og slik har han vært egentlig under hele graviditeten, er nå 30 uker.. Jeg er veldig enig i at det er mye bedre at han kommer seg litt ut nå enn etter fødselen.. Dessutten kommer han sikker til og bli gal om han får noe bestemt radius han må holde seg til.. Hender jo at også jeg trenger og komme meg ut litt, og om han skulle holdt meg innen for radius da hadde jeg nok blitt litt kvalt, der er jo det samme med dem som oss...Men jeg ville ikke beskymret meg så veldig om jeg var deg, det er utrolig lenge igjen til fødselen og det er svært få som føder nå, dessutten har du sikkert venner og familie som backup om det skal skje noe... Det er jo bare for en dag, ikke uker... ;-)

Skrevet

Samboeren min skal på jakt i Finnmark når det er ca fem uker igjen til termin. Dit han skal er det ikke mobildekning og generelt veldig dårlig kommunikasjon, så OM noe skulle skje, får jeg ikke tak i ham...

Han hadde latt være å dra hvis jeg ikke hadde syntes det var greit, uten å mukke, men jeg synes faktisk det er greit. Det er jo liten sjanse for at noe skal skje fem uker før termin - så liten sjanse at jeg synes vi kan "ta sjansen". Det er jo siste sjanse på en stund! :) Faktisk blir det jo mye verre for HAM om noe skulle skje mens han var på jakt, enn for meg!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Det kommer helt ann på hvor ofte de er ute å drikker det.

Heldigvis er min mann sjelden ute å drikker, så om han spør om han kan ta seg turen på fest så sier jeg ja.

Sove i en annen by...har ikke opplevd det, men går vel greit når du har 7uker igjen til termin ja...

Vi skal ut i dag da...blir vel ikke så spennede for meg å drikke cola da men..men men....:)

Skrevet

nei d er d som er, samboeren min er ikke den som er ute hver helg,jeg spør han ofte om ikek han har lyst til å gå ut men han vil liksom ikke så ofte..han har vært ute på byen kanskje 5-6 ganger siden jeg ble gravid, klart det har vært jevnere nå som d er sommertid og kanonfint vær, og jeg unner ham å kunne gå ut å ta utepils og være småsjenkt i sommernatta:)

Så lenge han kommer hjem på en normal tid og ikke vekker meg kl 6 om morgenen så er alt greit:)

Ja jeg synes 7 uker igjen t termin er såpass god tid at d må da være i orden at han er borte et døgn. Men etter uke 37/38 vil jeg nok ha han best mulig tilgjengelig;)

Skrevet

Smbo skal på fylla siste gang før fødsel den 30.August.. Jeg har termin 28.Sept og har satt grense på 1.September ;)

Skrevet

jeg syns at 7 uker er såpass lenge til at det er fint at du lar samboeren din dra:) selv om vi må sitte stille og "sture" betyr ikke at gutta må det hele tiden;) misforstå meg rett, viktig at de er der og passer på og slikt, men syns det er fint at samboeren min får ha det litt gøy en gang i blandt......

Er i uke 37 nå og sambo går ingen steder. jeg ønsker han nesten litt ut av huset jeg, liker å ha alenekvelder en gang i blandt. Er såpass heldig og bor i Oslo med familien min i nærheten, så hadde det vært slik at fødselen starter og sambo har drukket alkohol så kommer vi oss til sykehuset uansett;) hehe.

Skrevet

Samboeren min bestemmer dette helt selv. Han var på fylla i natt, jeg er som vanlig snill og kjører og henter han, hehe... Har termin 11.august, men tviler på at noe skjer før det.

Han spør meg alltid før han skal noe, men jeg ser ikke noe grunn til å si nei egentlig.

Skrevet

7 uker er jo lenge til termin og oddsene er ikke store for at det skjer fødsel da;) Så ville latt han dra, null problem. De 3 siste ukene vil jeg gjerne ha samboer veldig tilgjengelig, og det vet jeg at han er. Han har faktisk - tro det eller ei, vært like edru som jeg har i dette svangerskapet. Og nei - det er ingen tvang. Han har ikke lyst uansett hvor mye jeg prøver å tvinge ham. Han slutta å drikke mange måneder før jeg ble gravid etter en fryktelig dagen derpå, hehe.. Så tror jeg har lite å frykte akkurat med festing. Men synes at mennene våres bør få tatt seg en siste fyll før de faktisk blir pappa;) Det blir jo lenge til neste gang, hehe.

Skrevet

Jeg og samboer snakket om det, og vi ble enige om at fra 3 uker før termin så skulle han ikke drikke noe.Men før det så har han tatt seg litt å drikke..Men ikke drukket seg så full at det har vært noe problem.

Kansje greit og bli enige om hva dere skal gjøre.....for vi gravide har mye hormoner i kroppen om dagen og da kan en fort bli litt uenige:))

Skrevet

Jeg har vært med på alle fester vi har vært bedt på og hatt selv gjennom hele svangerskapet, nå er det fire uker igjen. Jeg har tulla og sagt til ham "husk på at du drikker for to nå da..." og generelt oppfordret ham til dra ut å ha det gøy. Jeg har dratt hjem når jeg er sliten.

Vi skal i et bryllup en uke før termin og har vel kommet frem til at han bør være edru eller i allefall ta det rolig da. Han får bestemme selv. Jeg kommer aldri til å fortelle ham hva han skal gjøre.

Skrevet

Har faktisk ikke en mann som fester så mye, så problemet er ikke der. Men han tar seg jo en øl i ny og ne. Men nå har vi en datter nå, så festinga er ikke så utbredt som det var før vi fikk barn ..hehe..

Skrevet

Mannen min jobber borte fra mandag til onsdag hver uke, og kan da være opp til 6-7 timers kjøring hjemmefra. Dette skal han holde på med frem til ca. 1 1/2 uke før termin. Da skal han ta andre jobber så han holder seg litt nærmere hjemme. Med en gang syntes jeg 1 1/2 uke hørtes fryktelig kort ut før termin, men i og med at han kan kaste seg i bilen med en gang og være hjemme i løpet ca 6 timer tror jeg dette kommer til å gå greit.. Satser ikke akkurat på noen styrtfødsel :) vil jo helst ha dem i nærheten og edru hele tiden på slutten, men de kan jo liksom ikke slutte å leve heller, disse mennene våre, selv om de skal bli pappaer :)

Skrevet

Vi skal i bryllup 11 dager før termin og jeg har ikke noe problem med at han drikker alkohol den kvelden,fordi jeg er jo med han da,og han vet jo godt at det ikke er noe fyllefest,og kommer sikkert bare til å drikke litt til maten,og litt etter maten også.

Kommer ikke til å nekte han å drikke,det er helt greitt for meg.

Mannen min jobber på båt,og jeg regner med han kommer hjem ca 12 dager før termin,viss alt går etter planen, da blir han hjemme til fødselen er overstått.

Håper jeg ikke går noe spes over tia,så han ikke må ut igjen så altfor fort..

Jeg er faktisk mer nervøs for at han kan gå glipp av fødselen pga jobben enn det å la han drikke i bryllupet vi skal i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...