Gå til innhold

Kynnere igjen...ble visst litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært "plaget" med kynnere siden ca uke 22, er nå 26+2. Siden uke 22 har jeg hatt ca 4-8 kynnere i timen hele dagen, hver dag, spesielt plaget har jeg vært på jobben, da har magen vært knallhard så og si konstant.. Tok det opp med jordmor og hun mente det var helt vanlig med kynnere, så lenge de ikke var regelmessige, men siden jeg hadde de så ofte på jobben mente hun jeg burde sykemelde meg og ta det helt med ro og se om det ble bedre. Har sykemeldt meg, men er jo like ofte og noen er vonde, men nå kan jeg hvertfall slappe av mens det står på.

Har ikke brydd meg så mye om kynnerene før de 2 siste ukene nå, syns bare de blir vondere og vondere, igår klarte jeg ikke å snu meg i senga for de var så vonde.., men det er MASSE liv etter kynnerene.

Hører så mye forskjellig om kynnere, at det er helt vanlig, mens andre har blitt sykemeldt resten av svangerskapet pga det kan gjøre at man føder for tidlig osv..

Hva er rett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er rett, men jeg var delvis sykemeldt resten av svangerskapet etter hyperemesisen gav seg sist, til dels pga mange og smertefulle kynnere (verre når jeg var på jobb hvor det var mest gåing og ståing og mye "klatring" i stige osv). Magen ble pinnhard og jeg fikk litt problemer med å gå når de satte i gang. Jeg fødte på ingen måte før tiden pga dette, men som sagt vet jeg ikek hva som er "riktig" mtp det altså. For min del var det mest sykemelding fordi jeg ikke helt klarte å fungere skikkelig. Hadde også litt trøbbel med bekken i tillegg (men vil ikek kalle det bekkenløsning likevel). Gjør det du føler deg mest komfortabel med, for min del var det bedre å ha kynnere et sted hvor jeg kunne sette meg ned og slappe av mens det stod på enn på jobb hvor jeg stod oppi kunder og måtte klistre på meg et smil mens ting gjorde vondt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...