Gå til innhold

UL alltid i uke 21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagere på at jeg alltid får UL i uke 21, det virker som om så mange her inne får i uke 16 . Jeg bor i Bergen, er det andre regler her eller? Trodde egentlig uke 16 var litt tidlig og uke 21 litt seint. Flere med sene UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte legen om min UL var litt i seneste laget. Skal dit når jeg er 19+4 hvis foreløpig termin stemmer da.

Hun sa at så lenge man får tatt det rundt uke 20 så går det fint. Sånn jeg forstod det kunne litt av hensikten falle bort om det var noe senere enn det. Men dette er sikkert forskjellig fra lege til lege hva de svarer på det. Jeg har ikke noe erfaring selv desverre.

Men jeg trodde det var noen som satt og sendte ut disse timene. Altså det kan jo ikke gå helt automatisk på pc`en?

Skrevet

Hei

Jeg bor også i Bergen og spurte om dette når jeg var på UL med førstemann. Syntes det var så seint å komme på UL. Jordmoren sa da at de prøvde å få flest mulig inn på 19+2 så god som det lot seg gjøre. Noen vil jo alltid får time noen dager før og noen dager etter. Kommer henvisningen fra legen seint f.eks så må en kanskje ta UL litt tidligere om det ikke er ledige timer før en er kommet for langt.

Men har inntrykk av venner som bor rundt om kring i landet at de ofte er tidligere inne på UL, mens som sagt så er 19+2 det magiske tallet på KK...

Skrevet

Spørs om du med uke 21 mener bim-21 eller sykehusets uke 21? Min UL-time var satt opp til 19+4 eller noe sånt iflg menstermin, jeg husker ikke nøyaktig. Det var i alle fall midt i uke 19 (bim 20). Jeg ble satt endel tilbake, så endte opp i slutten av uke 17 likevel... Dette var i Nord-Norge.

Skrevet

På sykehuset her vil de ha oss inn mellom uke 17 og 20, da blir visst UL-terminen mest riktig. Etter uke 20 vokser babyene i forskjellig tempo sa legen, da er det genene som bestemmer...

Jeg har kommet inn i uke 19 med mine tre første, så får vi se hva det blir denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...