Norwegian by injection Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Vi var nettopp på ferie sammen med en familie som (vi tror, spurte ikke) praktiserer denne form for barneoppdragesle. Og det funket dårlig! Synes det blir helt feil....at barnet bestemmer og ingen grenser!
prekæs Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Tipper de syns de er strenge og setter klare grenser selv. De gjør gjerne det:)
prekæs Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Altså. Andre ser at ungene styrer over foreldrene, men foreldrene syns de har full kontroll selv. Har hatt noen bekjente som hevder de er veldig konsekvente, mens alle andre vet at foreldrene gir seg til slutt. Kommenterte med at" hvorfor sier du ikke likegodt ja med en gang" en gang. Foreldrene forsto det ikke da engang:) Skjønner?
neste*gang Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 jeg liker ikke barn med fri oppdragelse... kjenner mange tilfeller og ser hvordan det er blitt av de. jeg praktiserer det heller ikke, men det kan føles sånn i mange situasjoner at junior er sjefen og får viljen sin i alt,
Piken på landet Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Vi har også et vennepar som praktiserer noe lignende. De slår ikke ned på noenting, og når sønnen gjør noe galt (som er hele tiden), bruker de kun avledning. Har absolutt ingen grenser. Heller ikke når han biter andre barn gir de han beskjed om at slikt ikke er greit, og han er 2,5 år og forstår MYE.
Norwegian by injection Skrevet 2. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2008 He he, ja, skjønner! Jeg kan tenke meg at de tror at de er flinke (foreldre) men det var de jo ikke! Hyling og skriking hele j... uken! Aldri mer! Fikk vite etterpå at de bruker "frioppdragesle".....bare tøys spør du meg!!!!
Norwegian by injection Skrevet 2. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2008 Er det ikke noen som har peiling på dette? Vil gjerne vite litt mer...
Zeke Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 har vært på hytte ferie en uke nå med svierrinna mi og mann og barn å de holder på slik det er barn som bestemer der, blir heilt sliten hver gang de er sammen med oss å det er jo synd for vi er jo familie. min sønn på 6 satt på huska å lo med pappan sin, da sier den lille drittungen til min sønn jeg hater latteren din den er stygg. tenk å si det til fetteren sin, han slo seg på turen på stranda da svarte jeg uff da slo du deg, nei det gjørde jeg ikke skal jeg kaste denne vannmelomnen på deg(vannmelonen var hel å han løfta den opp å skulle kaste den)' foreldra stod vedsina sa INGENTING tenk å snakke slik til et voksen mennske som bare skulle visse omtanke, fikk ikke det av meg resten av uka kan du si. den ungen får det som han vil heile tiden,utrolig slittsomt å være inærheten av. når han blir 5 da skal han spise skorper, 2 mnd igjen så får vi se.
Gjest Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Det er utrolig rart at noen velger å gjøre det synes jeg. Barn trenger rutiner, forutsigbarhet og faste grenser for å føle seg trygge.
Zeke Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 det er så utrolig viktig med grenser, selvfølgelig med måte men det er veldig viktig for barn, spes. for adhd barn osv også. mine barn er ikke de mest veloppdragene men jeg prøver å sette grenser, som ikke kast frisbien på folk med vilje, 4 ganger fikk jeg den i ryggen, nei du må ikke gjøre det, ååå så sate vi i gang igjen da var det numre før..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå