Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 og hvor me er det vanlig å få i erstatningssaker? Når det kommer til seksuelt misbruk? Hva skjer når man annmelder en overgriper og det er mange år siden siste overgrep? Det blir jo ord mot ord. Det har satt dype spor i mitt liv og gjort det vanskeli for meg på mange måttet.
Gjest Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Det sies at det finnes en paragraf som går på overgrep i familien, denne er det ikke foreldelsesfrist på. Jeg anmeldte 3 år etter han hadde blitt kasta ut, og mitt 7 år lange misbruk ble henlagt etter en uke. Jeg tror nok det var mer advokaten sin feil, som satte det under feil paragraf. Husker ikke paragrafen nå.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 det var en stor overgreps sak der jeg bodde før, og der var det over 7-8 år siden denne læreren hadde missbrukt noen av disse barna, de fikk erstatning, en av de jeg kjenner fikk 1 milion.. tror det har noe å si for hvor lenge det varte, hvor mange ganger, og hvor grovt, i forhold til hvor mye erstatning de får.. men snakk med en advokat, så får du råd og veiledning...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Ingen andre som har erfaringer? Jeg har blitt misbrukt lenge husker ikke helt når det begynte men før skolealder og til jeg var 12 kanskje... Men er nå 24 og fikk høre han har "prøvd" seg på min lillesøster så føler jeg må få sagt noe nå, og vil at han skal få svi. Føler jeg er blitt sviktet av alle rundt meg... Og sliter med mye i dag pga av alt dette, som jeg har holdt skjult for familien fra første stund helt til jeg fortalte det til min kjære tante i går... Har det tungt nå, for jeg må manne meg opp til å få sagt det til mine foreldre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå