Gå til innhold

Dårlig stelt etter p-pilleslutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er en jente på 26 år og kjenner at babysjuken holder på å ta overhånd. Samboern min er ikke noe bedre hehe :)

Slutta på p-piller i januar og fortsatt ingen mens :( Eller, så vel en liten antydning i mai, men vet ikke om det kvalifiseres. Begynner å bli ganske så utålmodig nå. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tips vil jeg nok ikke si jeghar,men det samme skjedde meg. Sluttet på pillen i oktober ifjor, og fikk ikke mensen igjen før april i år.

Er først nå den har stabilisert seg igjen..

Jeg hadde en GU bare for å sjekke at alt var som det skulle, og det var det heldigvis:)

Den kommer nok snart til deg og, krysser fingrene mine for det:)

Skrevet

takk for svaret :) Godt å vite at det ikke bare er meg...

Tenkte kanskje å bestille legetime for å høre om det er noe jeg kan gjøre for å få systemet i gang igjen. Har tidligere vært en del hos legen/gynekologen pga celledeling. Ble jo sjekket da for alt mulig rart. Fikk også ultralyd for å sjekke eggstokkene og alt er tipp topp noe som er bra :) Men dette irriterer skikkelig!

Er du i prøvingen? I så fall, hvordan går det?

Skrevet

Hei!

Det tok meg 2,5 år å bli gravid etter p-pille slutt.. Så bare fortsette å prøve du:o) De siste to mnd brukte jeg sånn eggløsningstest, så da hadd vi sex hver dag i en uke for å være sikker!

Hos meg tror jeg det var flaks, tror jeg bare har en dag i mnd jeg kan bli gravid på..

Lykke til:o)

Skrevet

Ja, det er fryktelig irriterende!

Og det var ikke bare mensen som det ble krøll med, jeg har også plutselig fått kviser, noe jeg aldri har hatt før! Riktignok er det bare et par små, men veldig plagsomf fordiom:)

Håper de forsvinner når kroppen har vent seg til et liv uten piller:)

Har igrunnen akkurat begynt å prøve, og jeg er optimist som vanlig og håper at tante Rød har bestemt seg for å ikke besøke meg denne måneden. Eller neste..eller neste:)

Men, må vel være litt realistisk å innse at det kan ta litt tid..

Og du da?

Skrevet

Kviser ja, det fikk jeg og!!! Tenkte bare, hva i alle dager... ! Har heller aldri vært plaget med det før. Vi har prøvd sånn ordentlig siden april, men litt vanskelig uten noe konkret å forholde seg til. Så vi har masse og ofte sex, til min samboers store glede hehe :)

Har prøvd eggløsningstester (ettersom jeg har blitt fortalt at man kan ha eggløsning selv om man ikke han mensen), men det ga aldri noe utslag.

Leser om flere som har brukt pergo og provera. Kanskje det kan hjelpe med å få ting i gang?

Skrevet

Oi, det var lenge!!!!!!!! Fikk du mensen med en gang? Er jo så utålmodig av meg. Har hatt lyst på unger i mange mange år, og da er det så kjipt at det skal ta så lang tid når man endelig har bestemt seg for å sette i gang. Har du mange barn?

Skrevet

En ting er jeg ihvertfall helt bestemt på, jeg skal aldri begynne på p-piller igjen! Er så kjipt når man har sååå lyst på baby, og må vente i evigheter før man kan begynne prøvingen!

Hehe, har masse og ofte sex her og, og mannen min klager ikke han heller! Det skulle tatt seg ut :D

Har aldri prøvd sånn ELtest, og har heller ikke peiling på hvordan syklusen min er, orker ikke stresse med det heller, før jeg (forhåpentligvis slipper jeg det) har prøvd lenge å bli gravid.

Når jeg var hos gynekologen hadde jeg akkurat fått mensen igjen, men vi hadde pratet på forhånd at jeg skulle få noen tabletter for å få ting igang igjen. Heldigvis slapp jeg det:)

Har du barn fra før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...