Gå til innhold

FAEN, FAEN, FAEN tror ganske så sikkert at jeg er gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 15 mnd, ble gravid på pillen med han.

Hadde sex 2 dager etter endt mens, og var i syden forrige uke, så utsatte mensen med piller, men stoppet på pillene da jeg kom hjem, for å få mens. Men den har IKKE kommet. Vegrer meg for å kjøpe en test, for jeg vil ikke se resultatet.

Begynner å grine, dette var ikke planen. Vet det er min egen skyld, det trenger jeg ikke å høre. Skulle ønske dette var en drøm.

Grunnen til at jeg er så og si sikker et at, om jeg har utsatt mensen pleier jeg å få den tilbake den dagen jeg ikke tar pillen. Dessuten har jeg har murringer.

Får vel manne meg opp, å kjøpe meg en test i morgen:S

Om den er positiv, hva skjer da? Jeg skal sudere fra høsten av, og da vil evt. tremin være i april, og skoleåret slutter ikke før mai. Finnes det noen ordninger for dette?

Skal ikke ta sorger på forskudd, men noen som vet....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utsatt mensen med piller kun en gang... Da hadde jeg mensmurringer hele uken, og fikk ikke mensen igjen før det hadde gått nesten to uker etter at jeg kuttet pillene igjen... Det virket plutselig som hele hormonapparatet mitt var forvirret... Vet ikke om noe lignende kan ha skjedd med deg.. Jeg vil jo uansett anbefale deg å ta en test..

Lykke til uansett om du er gravid eller ikke :-)

Skrevet

Nei, tviler på at kroppen har spillt meg ett puss. Har utsatt mange ganger før, men ALLTID kommet den første dagen jeg ikke har tatt pillen.

Tok siste pillen på mandag, og nå er det på vei til å bli lørdag!

Brukte pillene over en legre periode, uten å ta pause for å få mens. Men fant ut at det ikke kunne være så bra, da snakker vi en laaang periode. Nesten 2 1/2 år, så sluttet på pillene. Gikk ikke på piller på ett helt år, hadde ubeskyttet sex maaaange ganger, hadde fast partner så var ofte vi hadde sex. Men ble da IKKE gravid. Tenkte da som de fleste jenter "jeg er sikkert steril" og stresset ikke mere med den saken. Men da jeg startet på pillene igjen, da ble jeg gravid.

Men hva skjer evt. med skole, noen som vet. Noen som har fått barn 1-2 mnd før skoleslutt?

Kan noen legge dette ut på skravle for meg?

Skrevet

du kan jo bare utsette eksamenen til sommeren, det er alltid utsatt eksamen for de som er syke eller stryker i løpet av august....kommer jo litt an på hva du studerer...men....

Skrevet

Mener du har rett på å få fødsels stippend,fikk en venninne av meg da hun ble gravid og gikk på skole.Mener det var snakk om ca 800000 kr.Du søker gjennom statens lånekasse.

Skrevet

Skulle selvfølgelig stå 80000:)

Skrevet

p-pillene er ikke sikre når man utsetter mensen med de :)

Vet om noen som har brent seg på den ja.

Skrevet

For å ha rett til stipend fra lånekassen i permisjonstiden tror jeg nok du må føde i studieåret (eller før du er uteksaminert).. Hvis det er mulig å forlenge utdannelsen din på noen måte, så kan jo det være en ide.. Hvis du f.eks hiver deg på et eller annet grunnfag på universitetet, så skulle det jo være en smal sak å late som du studerer, mens du i virkeligheten går hjemme... Men nå vet jo ikke jeg hvor du holder til og om universitetet er en mulighet for deg... Når det gjelder vanlige permisjonspenger basert på arbeid, må du jo ha vært i ordinært arbeid seks av de siste ni månedene før du føder for å få.. sykemeldt periode gjelder for øvrig også her.. men da må du jo i utgangspunktet ha en fast jobb først..

Skrevet

Du kan forsøke å ta eksamene etter du har fått babyen. Ei jeg kjenner gjorde dette. Gikk kjempebra. Hvis ikke har du krav på ett års permisjon, slik at du kan avslutte skoleåret et år senere.

Du kan også ha krav på stipend fra lånekassen i 10 mnd. Se regler på www.lanekassen.no. Dersom du har fått innviglet lån/stipend fra lånekassen, og har studert i mer enn 6 mnd (tror jeg de var), så har du krav på det. Du vil ha krav på dette selv om du studerer videre eller tar permisjon fra studiene.

Skrevet

Tenkte egentlig mere på eksamen. Jeg bare håper at det ikke blir noe problem for meg, men det får jeg nok ikke svar på før i morgen uansett.

Så får vi ta det derfra;)

Skrevet

Nei, det kan nok stemme det anonym 00.37. Akkurat nå, lever jeg i min egen boble, fra alt annet som eksisterer. Nei, får gå å legge meg å sove, da går tiden fortere til i morgen. Så får jeg ta en test på jobben, har ikke fortalt om mistanken min til noen. Så som tidligere sagt, skal ikke ta noen sorger på forskudd. Så får evt. ta det da jeg vet resultatet....

*night, night*

Skrevet

Ja, den dreit...! Da vet dere hvem jeg er...

Men, men;) Sånn er i hvertfall saken!

Natta allikevel:)

Skrevet

Ser på bloggen din at du skal studere sykepleie! Jeg ble gravid om høsten når jeg gikk første året på spl, og fikk etter sommerferien. Men jeg lover deg: halve kullet vårt var gravid nesten!! Var helt enormt;) Noen fødte og kom rett tilbake på skolebenken. Noen fødte og kom tilbake for det obligatoriske og eksamen (vi hadde veeldig lite obligatorisk), noen fødte og tok permisjon ett år fra datoen de fødte til den datoen neste år. Noen tok permisjon hele 2 året (sånn som meg)

Lykk til! Det går nok kjempe fint! Sykepleierstudenter er statistisk sett de som får flest barn under utdanningen;)

Skrevet

Det praktiske ordner seg alltid, vet du. Og barn som ikke var planlagte, gir like mye glede som de andre. Slapp av, det blir fint! Slitsomt, men veldig fint!

Skrevet

Jeg gikk på skolen da jeg var gravid med nr 1, temin i april.. Snakket med rådgiver som sa at det skulle de ordne for meg..

De legger til rette så mye de kan!! Han visste tom. om at det var mulig å få eksamen til sykehuset hvis man var innlagt å få ta den der!!

Det er ikke noe problem, så lenge du ikke synes det selv!!

Lykke til iallefall!! Tatt test nå??

Skrevet

800000= Åte hndre tusen. En null eller to for mye, kanskje?

Skrevet

Den var heldigvis negativ, men bare skjønner ikke hvor det blir av mensen... Ble noe noen kilo lettere nå ja;)

Skrevet

Må bare kommentere annie 00:37 og kommentaren;

p-pillene er ikke sikre når man utsetter mensen med de :)

Det er ikke en kommentar som har rot i virkeligheten! Når man går på p-piller så har man ikke eggløsning som vanlig. Det er bare blod som kommer ut - ingen egg! Det er derfor ikke farlig å gå uten mens i lengre perioder. Og det hadde heller ikke stått på pakningsvedlegget hvordan man skulle hoppe over mensen.

Man blir gravid på p-pillen pga feilbruk - veldig sjelden noe annet enn det! Og du kjenner nok mange som har vært slurvete! Har man f.eks har oppkast/diare så er man ikke lenger beskyttet med mindre man er sikker på at det er lenge nok siden man tok pillen (den tenkte ikke jeg på og i november kommer resultatet av omgangssyken i jan/feb). Eller man glemmer enkelte tabletter og bruker ikke alternativ prevensjon ved siden av.

P-pillene ER sikre selv om man hopper over blødningen! Spør en lege hvis du ikke tror meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...