Gå til innhold

Hva synes dere? (Ferietur og alkohol)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man drar på ferie, eller er hjemme. Samma det. Men uansett, alkoholen spiller en stor rolle. Man tar seg ei øl til maten, og fortsetter med ei øl nå og da. Etterhvert blir man jo synlig beruset. Ikke slik at man røler rundt og spyr og slikt, men slik at det merkes at man er forandret. Man er gjerne overdrevent interessert i ungene, tuller masse med de og gir de masse oppmerksomhet, noe de ikke er vant med til daglig...

Dette skjer hver dag. Bare meg, eller er det totalt NEI! ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, positivt at ungene får masse oppmerksomhet altså, men de merker jo fort at det er fordi mamma/pappa/tante/onkel etc har drukket...

Skrevet

Selvfølgelig er det totalt nei. Man skal da ikke være beruset rundt ungene sine, da er man ikke en ansvarlig omsorgsperson. Jeg synes det er skummelt at noen drikker så mye rundt barna sine.

Skrevet

Personlig drikker både jeg og mannen veldig lite. Blitt for gamle hehehe, men nå på fjellet drakk vi vel 3 dager på rad. Dog ingenting før ungene var i seng. Er vi i syden o.l. drikker aldri jeg pils midt på dagen f.eks, men mannen kan godt gjøre det. Alt med måte sier jeg.

Skrevet

Alt med måte. Jeg tar gjerne noen glass vin selv om barna er med, men drikker ikke mye.

Skrevet

Nei, sant. Er det jeg mener jeg oxo. Et glass vin eller ei øl til maten er jo greit, så lenge man ikke blir synlig beruset. Hadde selv en oppvekst som jeg beskrev i hovedinnlegget, og synes det var grusomt ekkelt rett og slett. Og nå merker jeg at jeg tar totalt avstand fra alkohol i hele tatt foran ungene.

Kjenner nemlig en som er på ferie nå, og der det blir gjort som jeg beskrev, og jeg kjenner jeg blir kvalm... =P

Skrevet

Har en venninne hvor foreldrene har vært slik som du beskriver - og ved flere anledninger da jeg har vært hos henne i oppveksten, har jeg opplevd foreldrene SVÆRT synlig beruset. Synes alltid det var ubehagelig selv, og syntes synd på henne. Da jeg fant det ubehagelig og faktisk pinlig, kan jeg jo tenke meg til at hun fant det enda mer ekkelt, ubehagelig og pinlig. Jeg mener at en som foreldre bør være ved edru tilstand når en er med barna. Ting kan skje, og en klarer faktisk ikke å handle og tenke like klart om en er beruset. Dessverre er det så mange uansvarlige foreldre der ute.

Skrevet

Uff, jeg kjenner jeg blir helt ute av meg ved tanken på dette opplegget... Får bare prøve å legge det fra meg... Har sagt meningen min til den det gjelder, men han har ikke samme oppfatninga.. =P

Æ går å lægg mæ!

Skrevet

Enig med deg..

Jeg drikker aldri foran datteren min. Eller har henne med til steder hvor det nytes rikelig med alkohol. Jeg drikker svært sjeldent selv også.

Barn skal få unngå å oppleve det. Begge mine foreldre har vært svært forsiktige med alkohol selv også.

Skrevet

Huff, nei det der er ikke akseptabelt.

Mange som tror selv at de har full kontroll og at ungene ikke merker at de er beruset, men det stemmer sjelden.

Trist.

Skrevet

Her drikkes det ikke mer en et glass vin eller øl til maten max. Er barna borte/sover så hender det at mannen kan drikke litt mer. Men verken han eller jeg er av typen som drikker noe spesielt, selv på fest er det sjelden vi har i oss mer en et glass eller to. så det er ikke noe problem for oss. Barn merker fort når noener beruset selv om de ikke er fulle og kan bli veldig usikkre. Husker selv det med mine tanter og onkler når jeg var liten. De var aldri fulle men de forandret jo litt væremåte og det gjorde at jeg ble usikker på hvor jeg hadde dem.

Skrevet

Det er totalt nei. Helt greit at "folket" tar seg en øl eller et glass vin til maten, men enten jeg eller mannen min er alltid helt edru. Blir det tendenser til styr og ståk eller slik at ungene merker det, tar vi dem med et annet sted. Punktum. Det skal de slippe å oppleve.

Etter at jeg tok dem med hjem fra familieselskap (med høylydte tanter og onkler av mannen min) kl 18 en gang, har også den delen av familien begynt å skjønne hva jeg mener ;-).

Skrevet

Totalt nei. Er vannvittig mange som tror de er urbane og kopierer drikkekulturen til bla.a middelhavslandene ved å gå rundt småfulle hele dagen. Tull og tøys. Den type fyll er ett norsk fenomen. Vet om flere som "bare skal kose seg med litt vin til kvelden" og mener det er det samme som 3 flasker hver. Tull det og.

Skrevet

jeg liker det ikke, ikke øl og vin til maten engang selv om det er så uskyldig som ett glass...

og barn "værer" forandring i væremåte på foreldre og andre med engang det er noe... uansett alder..

har nesten blitt totalavholdig siden jeg ble mor iallefall ikke alkohol så lenge jeg vet at junior er i huset.. men det er nå mitt valg!

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke sånt er ok!

Når vi er på ferie så kan vi godt drikke alkohol til flere måltider om dagen (hvertfall min kjære), men ALDRI så mye at man blir brisen engang..

En øl til lunsj og et glass vin til middag er heeelt ok i mine øyne, men ungene skal ikke merke noen forskjell.

Skrevet

Det er ikke særlig bra nei....en ting å ta et glass eller to til maten, men utover det så synes jeg unger skal slippe voksnes alkoholbruk....

Skrevet

Nå er vår bare 8 mnd da. Men de gangene vi har drukket har det vært etter han har lagt seg, og om ikke noen andre som kan gå inn til han eller gi han mat er det bare en av oss som drikker. Ikke det at det skjer ofte da, men i går tok jeg meg en cider til litt seint middag, funker kjempefint:)

Skrevet

Nei og nei. Helt enig med deg mor.

Jeg drikker ikke foran min sønn, ikke et lite glass vin til maten engang. Foreldre som er beruset\fulle er veldig skremmende for små barn.

Klart mannfolket kan ta seg en øl til maten, men så tåler han til gjengjeld 18 stk. og. I det øyeblikk alkoholen påvirker personligheten din, har man trådd for langt mener jeg.

Skrevet

Totalt NEI! Er en ikke i stand til å kjøre bil på lovlig vis, så er en ikke i stand til å ta seg av barn heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...