Gå til innhold

Dumt å bare gå til lege (ikke ha jordmor)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde begge deler sist og hadde en veldig treig jordmor som der var lite hjelp i. Stor sjans for å få henne denne agng, så bestemte meg for å bare gå til legen. Men har legen like mye peiling? Har kvinnelig lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kvinnelig lege og huyn sa til meg at det er fint å bruke jordmor og egentlig bruke mer tid hos henne den siste tiden, siden det er de som er spesialister. Og det er de jo helt klart, mye mer peil enn en allmenlege. Kan du ikke evt bytte jordmor? Du velger jo JM selv.

Skrevet

Hei,

jeg har gjort som deg; bare gått til lege denne gangen. Og av samme grunn som deg - jeg fikk en dårlig jordmor som var overpåpasselig.

jeg syns det har vært helt greit å bare bruke lege. Jeg vet jo mer hva det går ut på denne gangen, har ikke så mange spørsmål som sist, og legen kan gi meg svar på det jeg trenger; at alt er bra med meg og barnet.

Skrevet

Jeg går også bare til kvinnelig lege, orker ikke jordmor av samme grunn som dere andre. Følte ikke jeg hadde nytte av jordmortimene sist, og det er bare denne jordmoren her i kommunen. Får ikke så mye mer enn vanlig helsesjekk hos legen, men er ikke ute etter noe mer heller.

Skrevet

Går kun til lege jeg. Gjorde det i forrige sv.skap også. Har en kvinnelig lege.

Nå har jeg aldri vært usikker i sv.skapet, så for meg har det vært nok med legetime (BT, høre på hjertet til babyen, urin, måle symfysen og blodprøver).

Men, det er jo mange som liker å prate om alt hva som skjer rundt fødselen ++++ og da er det kanskje greit å bruke en jm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...