Ferdig Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Dette går bare ikke lenger. Det er komplett umulig for meg å ligge pga denne halsbrannen, samtidig er det helt uholdbart å sitte pga bekkensmerter. Jeg holder på å tørne gal! Jeg har prøvd lovehearts og den ekle gusje-greien du får på apoteket som skal drikkes, men ingenting hjelper. Finnes det andre middel mot halsbrann? Jeg kan jo ikke gå uten søvn i seks uker til!!!
*nina* Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Jeg har samme problemet.. Har tom mistet stemmen pga slitasje på stemmebåndene...uff... Kjøpte Frutin på helsekosten, og den funker litt for meg:)
Ferdig Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 Hei nina:) Takk for svar! Jeg blir også hes pga denne svien i halsen. Søkte litt på forum her og ser at noe som heter titralac og link også kan brukes. Gjett hvem som skal rett på apo i morgen. JEG VIL SOVE! Ser du er på overtid! Maaasse lykke til med fødsel og ha en god natt!
Lurvehette Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Dette funker : LOVE HEARTS! Sukkertøy for 5,90 på Rema 1000! Billig, og utrolig men sant, det funker kjempe:) Jeg knasker 3 - 4 stk, og er bra på kort tid.... Prøv det. Skulle gjerne sendt dere litt, om jeg hadde slike magiske evner:) Lykke til:)
Snupp@ med 3 barn Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Hei skjønner hva du går gjennom. En gaviscon før sengetid hjelper meg. Bare husk at du ikke kan spise eller drikke no etter du har tatt den. Syns også det hjelper med melk og/eller en skive uten noe på.
HøstBaby <3 Elias Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Jeg bruker Link tyggetabletter med pepperminte smak.. Hadde noen liggende da jeg hadde halsbrann av og til før jeg ble gravid, men disse har funket utmerket for meg etter jeg ble gravid også. Dessuten smaker de ikke så ille.. Er jo ikke som godteri liksom, men helt greit når man bare skal ta 1 Tygger å svelger den og etter første svelg er halsbrannen borte.. Hos meg iallefall Jeg er også plaga med mye halsbrann å det er forferdelig, sepsiellt når man skal sove, så jeg sverger til Link.. Prøvde Lovehearts og de funket akkurat der og da, når jeg spiste dem. Er ikke så gira på å spise Lovehearts 24/7 når jeg kan holde meg til 1-2 Link per dag Lykke til
Gjest Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Prøv mandler! Funker som bare det for meg. Oljen fra nøttene legger seg som et lag i spiserøret og hemmer/kutter halsbrann. Håper du får sove! Lykke til,
Gjest Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 jeg må spise gaviscon hele dagen,eneste som hjelper meg...dvs,tre gaviscon etter hvert måltid,før leggetid og om natten når det begynner...heldigvis har jeg fått dilla på gavisconsmaken,hihi:)
Pysjen Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Hei 2blue. Jeg holdt på å fly på veggen av denne halsbrannen- prøvde alt ingenting hjalp. MEN kontaktet legen og fikk resept på Ranitidin. Kjempe effektivt- tar 1 til 2 tabletter i døgnet og har så og si ikke halsbrann lenger=))) Tror forresten postkassa di er full for får ikke sendt deg PM lenger;-)
MMr Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Av reseptfrie tabeletter kan du bruke gaviscon og titralac. Begge er godt anbefalt av veldig mange. Eg brukar titralac og er fornøgd med dei. Lykke til
☆ fødeklar ☆ Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 NYCO FRUKTSALT ER DET ENESTE SOM HJELPER MEG. OG DET HJELPER Å LIGGE PÅ VENSTRE SIDE OM NATTA. LYKKE TIL.
Engelise Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 MANDLER! Det er min redning.. Hadde ikke helt troen på det, men det funker faktisk:)
emma1410 Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Vaniljesaus.. Tro meg, det hjelper veldig godt. 1 ss før du skal legge deg. Lykke til!
Lille Lu Skrevet 2. august 2008 #15 Skrevet 2. august 2008 Jeg har brukt novaluzid tabletter. De har funket bra - men jeg har nok ikke vært veldig plaget. De fås reseptfritt på apoteket.
Lille-My,75 Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Har vært plaget med intens halsbrann selv - nesten sånn at du føler du må kaste opp innemellom. Hadde et enormt forbruk av Samarin og Nyco, uten at det hjalp mer enn i 5-10 minutter etter at jeg hadde drukket det. Helt tilfeldig oppdaget jeg noe kjempelurt for ca 3 uker siden. Når jeg spiser en solid dose grønnsaker hver kveld før jeg legger meg, er halsbrannen helt forsvinnet. Spiser grønnsaker med lite syre i - ala neper, reddiker, gulrøtter og sukkererter. Har gjort det hver kveld de siste 3 ukene, og halsbrannen er helt borte! Kanskje noe som kan være til hjelp for deg også :-) Lykke til!
Ferdig Skrevet 3. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 3. august 2008 Tuuuuuuuuuusen takk for alle flotte råd og gode svar. Er nå lykkelig uthvilt etter to lange gode netter med Titralac!)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå