Karomamma Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Jeg har vridd hjernen, søkt på You Tube og lett i CD-samlingen for å finne en eller to nye sololåter som jeg skal ha i bandet. Vi spiller soul/blues/partymusikk og har mye 60- og 70-tallsmusikk pluss litt nyere. Det er 14 stykker, full blåserekke og flere vokalister så det må liksom passe inn i "pakka", hvis dere skjønner hva jeg mener. Vi har Aretha Franklin, Dusty Springfield, Sam & Dave, Otis Redding, James Brown, Blues Brothers, Delbert McClinton, Commitments, Stevie Wonder og alt mulig rart. Men jeg klarer ikke å finne noen nye låter.... Argh!! Har tenkt litt på Celebration med Kool & the gang, men det er stor sjanse for at gutta synes den er litt for mye disco... Æsj, hjelp meg da:)
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. august 2008 Glemte å si at låtene kan godt være ganske kjente fra før siden jeg HATER å øve. He he....
♥Snulder Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Snuldermannen hyler Lady Marmelade her!!! Det er visst nok det kuuuuleste som finnes hvis den synges av en dame som har stemme til å bære låta. Og det har du sier han;=) I tillegg så sier han at Celebration ikke bare er LITT disco...hehe..
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2008 Ja, den er kul! Skal se om jeg finner en versjon med tøff blås (YouTube herw I come...) Det er et godt forslag i hvert fall! Gutta synes heeelt sikkert den er for mye disco den også, men det er jo lov å prøve seg Hils syvende far i huset og si takk!!
♥Snulder Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Hilser tilbake fra kællen som sitter her og lurer på hva slags gutter du synger/spiller sammen med!!!! Akkurat nå titter han på versjonen med Aguilera, Pink og Lil Kim.... Lurer litt på om det er mangelen på klær som han egentlig synes er finest;=)
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2008 Weeeell, du kan hilse ham og si at.... - blåsen helst vil ha vanskelig og hemmelig funk a la Tower of Power - leadvokalisten vil bare ha sine egne låter (og det vil ingen andre) - kompet helst vil spille hvit hillbilly rock 'n' roll - gitaristen spiller vi-va-vo-jazz og munnspillblues - keyboardisten gjerne vil spille 15-minutters orgelsoloer på Hammond B3 - Janne og jeg vil ha partylåter som damene i publikum digger (men gutta skjønner ikke at da kommer mannfolka også, serru....) Og sånn går nu dagan'
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2008 Hva med denne? Living for the city / Stevie Wonder?
♥Snulder Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Kællen søker på YouTube..... venter..... venter.... det dukker opp biler.... venter... Å ja da sier han! Den kan det bli trøkk i!! er svaret! Tror nesten vi må få lov til å se dere på scenen en gang jeg!
Reveenka Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Jeg er i hvertfall ikke til noen hjelp, for jeg kan jo ikke tittelen på NOEN av de låtene jeg syns er kule....jeg bare kjenner dem igjen når jeg hører dem c",) Men jeg vet at jeg syns Aretha Franklin er kul, da! Og Commitments også.
Reveenka Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Når var det dere skulle på Smuget, sa du at du sa?
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2008 Jeg aner ikke om eller når det blir Smuget. Bookingsjefen er så utrolig treg på avtrekker'n. Vi skulle holde av første helga i oktober, men nå var det plutselig en jobb i Ski 18. oktober, så jeg skjønner ikkeno....
♥Snulder Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Ski er jo ganske nær fler av oss:=) Hvordan er spilleplanene deres utover høsten da? Eller som de "store" har det... Turnè-datoer;=)
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2008 Nei, det er jo akkurat det som er problemet. Vi har hverken spilleplan, kalender, turnedatoliste eller noen som helst!! Bare sybhundreognitti e-mailer frem og tilbake med forskjellige datoer som vi kan holde av i hytt og pine. Jeg blir jo helt stresset, kontrollfreak som jeg er!!!! Jobben på Ski er et lukket arrangement for en gjeng på 7-800 stykker. Ikke mer folk enn på en vanlig visekveld midt i uka der jeg kommer fra. Mohahahahaha!
Reveenka Skrevet 1. august 2008 #14 Skrevet 1. august 2008 veit du atte der vi skal bo snart(langt søren inni skauen) så er det no som heter landsbypuben. Kanke dere komme dit, så blir'e litt liv der å, lissom? Skjerikke så INNMARI mye kullturelt der trur jeg, så det hadde vært skikkelig bra ass!
♥Snulder Skrevet 1. august 2008 #15 Skrevet 1. august 2008 Hehe... ja eller som når vi inviterer til grillparty i hagen for 150 av våre "nærmeste" venner....
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. august 2008 Jøss, så kult! No problem. Men jeg tror det passer bedre om jeg tar med det andre bandet mitt, Dolly and the Gangbangers
Reveenka Skrevet 1. august 2008 #17 Skrevet 1. august 2008 Sjtili! Viss dere vil, kan dere jo overnatte hos oss, da - i stabburet eller bryggerhuset. For atte det er ikke no transport til byn utpå kvellen, å da kunne dere vært over da veitdu! Eller hønsehuset viss dere heller vil det.
Karomamma Skrevet 1. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2008 Strålende! Spiller ingen rolle for meg hvor vi overnatter, bare det ikke er så godt lys der. Jeg gjør meg best i tussmørket, serru serru...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Sexy thing - Hot Chocolate You aint seen nothing yet - Bachman Turner Overdrive Noe av Chaka Khan; I`m every woman (disco) eller Ain`t nobody (kuuul låt) Quincy Jones har mye bra!!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 4. august 2008 #20 Skrevet 4. august 2008 Hva med "leave your hat on"?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 5. august 2008 #21 Skrevet 5. august 2008 Hva med noe fra den første Chicagoplata? (25 or 6 to 4?) Eller Blood, Sweat and Tears... (Spinning wheel, when I die) Three dog night "Eli's coming" These boots are made for walking (Nancy Sinatra) Santa Esmeralda "Don't let me be misunderstood" Noe som faller i smak? Skal jeg gi meg? Eller fortsette?
Karomamma Skrevet 5. august 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. august 2008 Oi, her har jeg visst glemt å takke for forslag!! Bare fortsett Tonetrollet: Joe Cocker og Blood, Sweat and Tears er allerede med på repertoaret. Jeg har tidligere foreslått to gamle Chicagolåter (hvor Peter Cetera gjør knalle vokalprestasjoner til hvit mann å være), men har blitt nedstemt begge gangene. Æsj... Santa Esmeralda må jeg søke opp, tror ikke jeg har hørt. Takk Klatten: Chaka Khan er HELT i min gate og absolutt ALT med Quicy også (Patti Austin, James Ingram etc.) men en sidegate til bandet i følge de høye herrer. Jeg skaffet til og med et ferdig Qunicyarrangement for fullt band og blås fra en kompis i USA. Utrolig kul låt - "Rock Steady". Egentlig gammel Aretha Franklin, men Quincy har produsert den med Patti Austin på vokal. Tror du de ville ha den, NEIDA. Jeg gir opp snart, føler jeg har foreslått alt mulig rart (og det har hun andre vokalisten også). Vi har tilogmed kommet med noen litt nyere hits som vi to jentene kunne synge lead på sammen. For eksempel "Wanna be the only one" med Eternal. Nei, det var for mye pop..... Ja ja, bare fortsett å komme med innspill hvis dere gidder
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. august 2008 #23 Skrevet 5. august 2008 Hva med å danne et nytt band uten de kjipe gutta;-D
Karomamma Skrevet 5. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 5. august 2008 He he... ikke noe probelm det (jeg har stående tilbud). MEEEEEN da må det øves og det gidder vi jo ikke Det er behagelig å spille med proffer som aldri øver, for øving er ikke jeg noe særlig keen på....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. august 2008 #25 Skrevet 5. august 2008 Hehe, der ser du:-) Du er rett og slett lat du Karomamma:-DDD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå