Gå til innhold

Dette ergrer meg slik!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en lærerinne jeg har hatt kontakt med siden jeg gikk på ungdomsskolen i dag, og ho bekreftet nok en gang at ho mener helt seriøst at det ER veldig uhøflig å spørre voksne om hvor gamle de er. Jeg kan ikke fordra denne normen, jeg er veldig imot at det ikke skal være sosialt akseptert å spørre voksne om alderen når det er helt alminnelig å spørre barn om alderen. Jeg syns ikke verden burde hatt denne normen. Jeg hater den normen, og da blir jeg i forferdelig dårlig humør hver gang jeg får en ny bekreftelse om at den normen mener mange er reell. Noen syns som meg at den normen ikke er viktig, at det går an å spørre voksne folk om hvor gamle de er en gang i blant, mens andre mener at man ALDRI skal spørre voksne om hvor gamle de er. Uansett så hater jeg den fordømte drittnormen der.

Videoannonse
Annonse
Gjest dagdrømmer
Skrevet

Tja. Som regel når jeg snakker med andre voksne så bryr jeg meg lite om alderen deres, med mindre det blir et tema i samtalen. Og da er det jo lov å spørre.

En annen grunn til at vi spør barn er jo ikke nødvendigvis fordi vi på død og liv vil vite alderen, men fordi vi vet at barnet er veldig stolt når det forteller hvor gammelt det er. Og da er det en enkel glede å gi barnet, syns du ikke?

Skrevet

Voldsomt så irritert du er på denne NORMEN da..... Og det er jo ikke så lenge siden du ergret deg over akkurat det samme. Hva vil du egentlig oppnå ved å skrive samme innlegg flere ganger?

Skrevet

neimen, er du tilbake nøffis? hehe, du og alle dine rare innlegg, hehe

Skrevet

Oddgeir, Oddgeir -LIKT FOR ALLE!

Skrevet

Haha, har aldri tenkt på det på den måten før!

Det er mye en gjør med barn som ville vært respektløst å gjøre med voksne. Som å stappe fingre inn i munnen deres når en skal hilse på for eksempel. Holder ikke med et håndtrykk der nei ;)

Syns mange er litt hårsåre når det gjelder alderen, det går litt langt når en må tenke seg om flere ganger før en omtaler en rynkete bestemor på 80år for gammel. En er da vitterlig gammel som 80åring. Rart det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...