Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Håper noen av dere har erfaring med morsmelkerstatning og kan svare meg.

Har en liten gutt på 2 uker og vi må gi morsmelkerstatning i tillegg til amming. Til nå har vi brukt de ferdige pakkene med MME, men nå begynner dosene å bli såpass store at det kan bli dyrt i lengden.

Har kjøpt pulver også men det står på pakken at man må koke friskt til hvert måltid og DET er pes på natta!

Lurer da på om det ikke går an å koke opp en dagsrasjon og ha den stående i kjøleskapet? Evt et par tre doser så de bare er å varme opp?

Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den kan stå i kjøleskapet i opptil ett døgn så du kan godt koke opp en dagsrasjon ja!!

Skrevet

Hei!

Jeg ga mme til førstemann og lagde opp flasker for hele dagen. Nå våknet ikke hun på natta og ville ha mat fordi hun fikk bare mme og det metter bedre mm.

Mange mener at man ikke skal lage opp flasker på forhånd på grunn av bakterier så jeg kommer nok ikke til å gjøre det nå detresom jeg ikke får ammet.

Det du kan gjøre er å koke opp vann og ha det på en flaske i kjøleskapet og blande dette med nykokt på natta. Jeg ble en racer på blandingsforhold etterhvert og klarte å blande til perfekt temperatur etter litt trening. :-)

Lykke til!

Skrevet

det ekke no stress og ha det stående over nattan i kjøleskap nei :) Gjorde alltid det med forrige mann!! Jeg hadde ferdig flaske i kjøleskapet, og satt den et halvt minutt i microen. da var den perfekt og drikkeklar :) Bakteriene ekke farlige før det har gått over ett døgn.

Og LITT bakterier tåler de små. La de få imunforsvar ;)

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal det kokes :-)

Lykke til videre alle sammen.

Skrevet

ja du kan koke opp vann og lage til flere flasker å ha i kjøleskapet som du bare kan varme opp :) Mange som gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...