Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Vi vurderer barn nr to snart siden jeg nærmer meg 30. Men for tiden er jeg student og det har jeg vært de to siste årene. Har ett år igjen. Dersom jeg får et barn akkurat når jeg er ferdigutdannet vil det si at jeg kun har krav på engangsstønad? Har vært kjærester kun to år, bodd samme i ett så det siste året jar jeg hatt stønad som enslig forsørger men den tid er over. Noen som vet hvordan dette fungerer? Hadde det vært opp til meg hadde det vært greit nå, men dersom jeg må ha et grunnlag først, må jeg vente ett år, få meg jobb og jobbe en stund før jeg kan vurdere å prøve så da blir det enda 9 mnd. Da er vi plutselig oppe i 2- 2,5 år....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Hvis du ikke har passert 30 engang har dere det jo ikke kjempetravelt, selv om du må vente ett år med å prøve, men du vil kanskje ikke ha for stort gap mellom barna (selv om jeg ikke tror det spiller så stor rolle når det først har gått mer enn to år). Skal dere begynne å prøve nå bør du melde deg opp til ett nytt studium etter at du er ferdig med dette så du kommer inn under lånekassens ordning i tilfelle du ikke har jobb med en gang. Da tar du bare permisjon fra studiet og dropper ut etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå