Gå til innhold

blir snart gaaaalllll...

Anbefalte innlegg

Skrevet

av halsbrann..kan ikkje spise noe uten eg får de..

spiser link,men det er ikkje akkurat det beste eg vet..klir på tanken av å spise di..

drikker melk,men de hjelper bare en liten stund..

klarer ikkje å drikke brustabletter..

noen som vet noe annet som kan prøvest??

har noen prøvd den væsken du kan drikke som du kjøper på apoteket??smaker det vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet du kan kjøpe noen tabletter på apoteket som heter gaviskon. De skal vist være kjempe bra. Kjipt med halsbrann da!! Ellers har jeg hørt at man skal spise små små måltider ofte og legge ett melkelokk over!!

Skrevet

det må eg notere ned å dra på apoteket imorga.

takk for tipset:)

Skrevet

Mandler hjelper også :))) )

Skrevet

ååå..det har eg i skapet..jippi...!!!

Skrevet

søren..det var hasselnøtt kjærne..men eg prøver det også eg..

Gjest elissa2
Skrevet

banan og yoghurt hjalp meg mot halsbrann.........sammen altså.......

halsbrann er ikke noe godt:(

Skrevet

Et tips som du er nødt til å prøve: Love Hearts! Det er godteri du får kjøpt i de fleste matbutikker og kiosker. Var det eneste som hjalp meg (men jeg prøvde aldri de melketipsene,siden jeg ikke tåler melk da). Men lovehearts er jo så billig og enkelt å få tak i at du bare er nødt til å prøve ;)

Skrevet

Link er ikke nødvendigvis så bra å bruke mot halsbrann når du er gravid. De hemmer syreproduksjonen, men det er ikke for mye syre som er problemet nå, det er slappe muskler mellom mage og spiserør.

Gaviscon fås både som tyggetabletter og som mikstur. Miksturen hjelper momentant, men den smaker rett og slett ufyselig! Synes jeg i hvert fall. Jeg holder meg alikevel for nesen, svelger unna og løper og pusser tenner etter å ha tatt den for den har reddet meg fra å bli fullstendig sprø! Det er nesten så jeg vil kalle det magi ;-) Har ikke testet tyggetablettene, er ikke så glad i å ha tenna fulle av guff.

Det Gaviscon gjør er å legge et lokk på magesyren din og rører ikke syreproduksjonen din. Mye bedre når du er gravid =)

Skrevet

Jeg er helt enig at gaviscon smaker forferdelig. Både flytende og tyggetablettene. Har prøvd det i tidligere svangerskap. Ble tilslutt kvalm bare jeg tenkte på gaviscon. Tablettene skummer motbydelig når man tygger på dem. Syns ikke det hjalp så veldig heller. Spør på apoteket. Denne gangen skal jeg ligge langt unna gaviscon denne gangen når problemet melder seg.

Skrevet

Har siste vekene (er 21 + 6) begynt å få litt halsbrann innimellom, særlig dersom eg eg litt mykje (ikkje mykje, men mykje for å vera meg etter at eg vart gravid). Det som fungerer nokså bra for meg er å eta små og gjerne litt hyppigare måltider - ikkje for "tunge" måltider, drikka mykje vatn, evt. litt farris el.l.

Skrevet

Jeg har tatt Idoform når det ble for ille, og det hjalp veldig for meg!

Har hatt betennelse i spiserøret tidligere, og får utrolig vondt når det er for mye magesyre i omløp. Er verdt ett forsøk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...